۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
مصرف گاز طبیعی در استان کردستان هفت درصد افزایش یافت
مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

مصرف گاز طبیعی در استان کردستان هفت درصد افزایش یافت

سنندج – فعله گری، مدیرعامل شرکت گاز کردستان از افزایش هفت درصدی مصرف گاز طبیعی در این استان طی ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

احمد فعله گری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به آخرین ضعیت مصرف گاز در استان کردستان، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری مشترکین شرکت گاز استان کردستان در بخش های مختلف به غیر از نیروگاه سنندج بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۷۸۷ مترمکعب گاز مصرف کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد بیشتر است.

وی اظهار داشت: اولویت اصلی شرکت گاز استان کردستان در فصل سرد سال تامین گازبرای مصرف منازل مسکونی است ودر صورت لزوم مصرف گاز طبیعی صنایع و نیروگاه های تولید برق محدود می گردد.

وی افزود: از ابتدای فروردین ماه تا پایان آذر ماه سال گذشته مصرف کل استان بدون احتساب مصرف نیروگاه تولید برق سنندج ۱ میلیارد و ۳۱۷ میلیون و ۹۳۶ هزار مترمکعب گاز توسط مشترکان استان مصرف شده است .

فعله گری اضافه کرد: در سه ماه پاییز امسال ۶۵۶ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۶۰۰ مترمکعب گاز طبیعی در استان در تمام بخش ها مصرف شده است که مصرف نیروگاه و کارخانه سیمان بیجار خارج از این آمار است.

وی یادآور شد: استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه (۱۸تا ۲۱درجه) و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم در آنها را به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز توصیه می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد راهکارهای اساسی در مورد صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، گفت: البته راهکارهای زیادی برای صرفه جویی در مصرف گاز وجود دارد که می توان به دو جداره و عایق کردن در و پنجره عایق کاری سیستم حرارت مرکزی، اصلاح موتورخانه، بستن درب اتاق های که از آن استفاده نمی شود و خاموش کردن بخاری یا بستن شیر رادیاتور و ... اشاره کرد که برخی از آن ها نیازمند تغییرات ساختاری و اساسی در ساختمان و فضای مسکونی است .

فعله گری بیان کرد: بهتر است صرفه جویی را از ساده ترین راه ها شروع کنید، با کم کردن دمای خانه و پوشیدن لباس گرم می توانید در مصرف گاز صرفه جویی قابل توجهی کنید، یعنی با کم کردن فقط یک درجه از دمای خانه، می توانید هزینه هایی را که صرف گرمایش منزل می شود تا پنج درصد کاهش دهید.

کد خبر: ۱۹۸٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha