۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۷
خرما گران می‌شود| افزایش قیمت خرمای فله‌ای به هر کیلو ۳۰۰ هزار ریال
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

خرما گران می‌شود| افزایش قیمت خرمای فله‌ای به هر کیلو ۳۰۰ هزار ریال

بوشهر- بنافی تولیدکننده و فعال بازار خرما با تاکید بر گران شدن خرما طی یکماه آینده گفت: پیش بینی می‌شود قیمت هر کیلوگرم خرمای فله‌ای به بیش از ۳۰ هزار تومان افزایش یابد.

حبیب بنافی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امسال با همبستگی و حرکت هماهنگی که توسط باغداران و فعالان حوزه خرما ایجاد شد، اتفاقات مثبتی در زمینه بازاریابی و فروش و بهبود قیمت خرما انجام شد.

وی با اشاره به بالاتر رفتن قیمت خرما افزود: انتظار داریم قیمت خرمای کبکاب فله‌ای به هر کیلو۳۰هزار تومان در اواخر دی‌ماه تا نیمه اول بهمن ماه برسد.

تولید کننده و فعال بازار خرما با اشاره به روان شدن بازار خرمای کبکاب و تثبیت قیمت هر کیلو روی ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان در روزهای اخیر در استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به خالی شدن انبارها و سردخانه‌های تجّار و بسته بندی‌ها در سطح استان، به زودی تجار و بسته‌بندی‌کاران، خرید خود با قیمت متعارف را از خرماهای باغداران در سردخانه‌ ها آغاز می‌کنند.

بنافی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثریت بسته بندی‌کاران، حجم بالایی از خرمای خریداری شده خود در فصل برداشت را بسته بندی و روانه بازار کرده‌اند، پیش بینی می‌شود امسال زودتر از زمان‌ های مشابه سال‌های گذشته ذخیره انبار آنها تمام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به بارگیری خرما به‌ صورت فله‌ای به شهرهای مشهد، تهران و دیگر شهرها برای بسته بندی در همان شهرها در چند روز گذشته و همچنین مقاومت باغداران در مقابل قیمت‌های پیشنهادی غیرمتعارف تجار از فصل برداشت تاکنون، انتظار داریم بزودی میزان تقاضا برای خرید خرمای کبکاب فله‌ای (کارتن موزی) بالا رفته و شاهد قیمت ۳۰ هزار تومان و بالاتر برای هر کیلوگرم خرما خواهیم بود.

کد خبر: ۱۹۸٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha