۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
شناسایی ۱۲۴ واحد تولیدی برای افزایش توان صادراتی در اردبیل
رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد؛

شناسایی ۱۲۴ واحد تولیدی برای افزایش توان صادراتی در اردبیل

اردبیل - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: ۱۲۴ واحد تولیدی در استان شناسایی شده تا در کنار تکمیل ظرفیت تولید، توان صادراتی آن‌ها نیز مورد حمایت جدی قرار گیرد.

رامین صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان ما باید سه اصل کیفیت، تولید صادرات محور و افزایش توان اشتغال را در رسیدن به اهداف مورد نظر در سال جهش تولید مورد توجه قرار دهند تا یک شرایط آرمانی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در اردبیل با پشتیبانی و تاکید استاندار واحدهای صنعتی به اشکال مختلف و تزریق منابع مالی در قالب تسهیلات کم بهره مورد همراهی و حمایت قرار می‌گیرند، اظهار کرد: در این بین واحدهایی با ظرفیت پائین و همچنین معطل مانده در این شرایط کرونایی، بیش از گذشته پشتیبانی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل با اشاره به اینکه واحدهایی با ظرفیت پائین مورد حمایت قرار می‌گیرند، گفت: در سال جهش تولید در کنار حمایت از واحدهای آسیب دیده، مجموعه‌های تولیدی با ظرفیت پائین نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند تا توان تولیدی آن‌ها افزایش یابد.

تخصیص اعتبار ویژه برای ایجاد زیرساخت در شهرک های صنعتی
صادقی اظهار کرد: در همین راستا ۱۲۴ واحد شناسایی شده که در کنار تکمیل ظرفیت تولید، توان صادراتی آن‌ها نیز مورد حمایت جدی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تاکید استاندار اردبیل برای رسیدن به یک شرایط مناسب در بخش تولید و ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی گفت: برای این خصوص اعتباری ویژه در نظر گرفته شده تا سرمایه‌گذاران با انگیزه‌ای بیشتر در این شهرک‌ها و نواحی حضور یابند.

صادقی اظهار کرد: در سال‌های گذشته اعتبارات بخش بازرسی ما به صورت متمرکز تامین می‌شد که از سال قبل این منابع به صورت استانی تامین و پرداخت می‌شود.

بلاتکلیفی در پرداخت حقوق نیروهای بازرسی
وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط اعتباری سازمان، قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیستیم و از همین روی حق و حقوق نیروهای بازرسی در ماه‌های اخیر به تاخیر افتاده که امیدواریم نسبت به پرداخت این معوقات و همچنین بدهی به پیمانکاران در تامین خودروهای استیجاری و هزینه‌های جانبی اقدامات موثری را انجام دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل افزود: اواخر سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان را در ردیف مرزی شاهد بودیم اما بخشی از این مطالبات پرداخت نشده که از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیر هستیم تا در این زمینه تخصیص ۱۰۰ درصدی بگیریم.

صادقی بیان کرد: در بخش صنعت و معدن ۳۰ درصد تخصیص اعتبارات از محل تملک دارایی انجام شده و ۱۰۰ میلیون تومان نیز به شکل اسناد در اختیار این سازمان قرار گرفته تا معوقات و مطالبات کارکنان پرداخت شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌ها نیز تامین اعتبار مورد نیاز برای نگهداری و تعمیرات و تجهیزات با تنگنایی جدی روبرو است که در این زمینه نیز از فرمانداران انتظار داریم ردیف اعتباری برای این امر اختصاص دهند تا در شهرستان‌ها دغدغه‌ای از حیث تامین و تجهیز امکانات نداشته باشیم.

کد خبر: ۱۹٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha