۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
تاکید بر ساماندهی اراضی ۱۸ میلیون هکتاری زراعی در کشور

تاکید بر ساماندهی اراضی ۱۸ میلیون هکتاری زراعی در کشور

معاون ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تثبیت اراضی کشاورزی به دلیل تعدد مالکین در این عرصه‌ها کار را زمان بر کرده است.

به گزارش بازار، صفدر کشاورز معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت سند ۹۸ درصد اراضی ملی خبر داد و گفت: برخی استان‌ها نظیر گیلان به دلیل شرایط خاص در بخش ثبت اراضی ملی کمی عقب هستند.

کشاورز اظهار کرد: سازمان ثبت همسو با قوه قضائیه در راستای سند تحول قضائی حرکت می‌کند.

وی با اشاره به مأموریت چهارگانه سازمان ثبت، افزود: سازمان ثبت با کاهش شیوه‌های سنتی و افزایش بهره گیری از فناوری و تکنولوژی به سمت بروزرسانی کردن خدمات می‌رود.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه فرایند ثبت شرکت‌ها به صورت مکانیزه است، گفت: اگر چه روند اجرای ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت‌ها به صورت مکانیزه است، اما این سامانه نیاز به بروزرسانی و بازطراحی اساسی دارد تا برخی گره‌ها در این مسیر باز شود.

کشاورز با بیان اینکه روند ثبت و انحلال شرکت‌ها هوشمند می‌شود، اضافه کرد: اجرای امضا و پرداخت الکترونیکی و واگذاری امور تصدی گری ثبت شرکت‌ها به بخش خصوصی و دفاتر اسناد رسمی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن ثبت اسناد رسمی در بخش‌های مختلف، افزود: ارتقا، بازطراحی و هوشمندسازی سامانه‌های دفاتر اسناد رسمی برای تسهیل در امورات مردم ضروری است.

معاون ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه سرعت و سهولت در خدمت رسانی تعیین کننده است، گفت: دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر و رضایتمندی عمومی ناگریز به بروزرسانی و هوشمندسازی ارائه خدمات هستند.

کشاورز از ثبت سند ۹۸ درصد اراضی ملی در کشور خبر داد و اضافه کرد: برخی استان‌ها نظیر گیلان به دلیل شرایط خاص در بخش ثبت اراضی ملی کمی عقب هستند.

وی با تاکید بر ساماندهی اراضی ۱۸ میلیون هکتاری زراعی در کشور، افزود: تثبیت اراضی کشاورزی به دلیل تعدد مالکین در این عرصه‌ها کار را سخت و زمان بر کرده است.

معاون ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت سند دو میلیون و۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به تنگناها و محدودیت‌هایی که وجود داشت از ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور فقط دو میلیون ۲۰۰ هزار هکتار آن تثبیت شده است.

کشاورز ادامه داد: برخی قوانین دست و پاگیر سبب کندی سرعت تثبیت و ساماندهی اراضی کشاورزی شده است.

کد خبر: ۱۹۸٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha