۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
۷۰ درصد اعتبارات سیل در استان ایلام جذب شد
معاون استاندار ایلام:

۷۰ درصد اعتبارات سیل در استان ایلام جذب شد

ایلام - معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: از ۷۹۰ میلیارد تومان اعتبار سیل در استان، تاکنون ۷۰ درصد این اعتبار جذب شده است.

احمد کرمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته سیل به بخش های مختلف ایلام خسارت وارد کرد که در مجموع بیش از ۷۹۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت ها به استان اختصاص یافت.

وی افزود: تاکنون ۷۰ درصد این اعتبار جذب شده و مابقی اعتبارات به مرور زمان نیز وارد استان خواهد شد.

کرمی با اشاره به این اعتبارات سیل شامل پرداخت تسهیلات برای ساخت و نوسازی مسکن های خسارت دیده، کمک های بلاعوض، جبران خسارت های کشاورزی و امور زیربنایی و ... بوده است، افزود: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد ساخت و سازهای بخش مسکن در مناطق سیل زده به پایان رسیده است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام عنوان کرد: تاکنون از ۱۷ هزار واحد خسارت دیده بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه ایلام جزو استان های برتر کشور در زمینه بازسازی مناطق سیل زده بوده است، گفت: در ماه های تمامی تسهیلات لازم برای واحدهای خسارت دیده پرداخت خواهد شد.

کرمی عنوان کرد: دو منطقه ماژین شهرستان دره شهر و چم شیر شهرستان سیروان بیشترین خسارت را از سیل سال گذشته متحمل شدند و الان برای روستای چم شیر سایت جدیدی تعریف شده و ۲۶۲ واحد مسکونی در حال ساخت است.

کد خبر: ۱۹٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha