۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
دور جدید مذاکرات وزیر راه و شهرسازی با بانک‌ها برای مشارکت در طرح نهضت ملی

دور جدید مذاکرات وزیر راه و شهرسازی با بانک‌ها برای مشارکت در طرح نهضت ملی

سرپرست بانک مسکن از مذاکرات وزیر راه و شهرسازی با بانک‌های بزرگ از جمله تجارت، ملی و سپه برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد

به گزارش بازار، علی عسگری با اشاره به تکلیف قانونی بانک‌ها برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن که تاکنون محقق نشده است، اظهار کرد: عدم مشارکت سایر بانک‌ها در کلان پروژه نهضت ملی مسکن تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: ۸۰درصد سهم پرداخت منابع بانکی طرح نهضت ملی مربوط به سایر بانک‌ها و ۲۰ درصد مربوط به بانک مسکن است؛ بانک مسکن طبق برنامه پیش می‌رود و اعتبارات مربوط به نهضت ملی را پرداخت کرده است؛ اما مشارکت سایر بانک‌ها به سرعت پیشرفت پروژه نهضت ملی کمک می‌کند.

عسگری توضیح داد: بخش بزرگی از ظرفیت ساخت مسکن هم‌اکنون با پشتیبانی بانک مسکن در حال اجراست؛ قراردادهایی با پشتیبانی ما برای ساخت مسکن با نیروهای نظامی و انتظامی در حال اجراست.

سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه وزیر راه و شهرسازی بعد از انتصاب با تعدادی از بانک‌ها وارد مذاکره شده است، خبر داد: مذاکرات مهرداد بذرپاش با بانک‌های سپه، ملت، تجارت انجام شد و بانک‌های بزرگ ترغیب شدند که تکالیف خود را در طرح نهضت ملی انجام دهند.

به گفته سرپرست بانک مسکن اگرچه این بانک‌ها در شبکه بانکی ساختار بزرگ‌تری دارند؛ ولی سهم کمتری از مشارکت در طرح نهضت ملی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

عسگری درباره نتیجه مذاکرات وزیر راه و شهرسازی با بانک‌ها تصریح کرد: بانک‌ها قول مشارکت دادند که سهم خود را در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کنند.

کد خبر: ۱۹۸٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha