۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
قرار گرفتن جفت ارز دلار/روپیه به بالاترین سطح سال ۲۰۲۲
تحلیل بازار فارکس؛

قرار گرفتن جفت ارز دلار/روپیه به بالاترین سطح سال ۲۰۲۲

جفت ارز دلار/روپیه هند صبح روز چهارشنبه با بازگشت چشمگیر شاخص دلار آمریکا در اولین روز معاملاتی سال جاری به سمت بالاترین سطح خود روی ۸۲.۸۸ حرکت کرد.

به گزارش بازار؛ جفت ارز دلار/روپیه هند صبح روز چهارشنبه با بازگشت چشمگیر شاخص دلار آمریکا (DXY) در اولین روز معاملاتی سال به سمت بالاترین سطح خود روی ۸۲.۸۸ حرکت کرد که چند واحد کمتر از بالاترین سطح سال گذشته یعنی ۸۳.۳۰ به حساب می آید. این اقدام قیمت بیشتر به دلیل کاهش قیمت نفت خام، افزایش شاخص دلار و اقدامات بانک مرکزی هند است.

بازگشت شاخص دلار آمریکا
نرخ مبادله دلار آمریکا به روپیه هند طی چند هفته گذشته در محدوده کم تحرکی قرار داشته؛ چراکه سرمایه گذاران چشم انداز اقتصاد آمریکا و هند و بانک های مرکزی مربوطه را مورد ارزیابی قرار می دهند. نرخ این جفت ارز از دسامبر سال ۲۰۲۲ تاکنون در مرحله تثبیت باقی مانده و در مجموع، نرخ مبادله USD/INR در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۱۲ درصد افزایش یافت و آن را به بهترین سال در بیش از یک دهه اخیر تبدیل کرد.

کاتالیزور کلیدی بعدی برای نرخ جفت ارز مذکور، بیانیه های آتی فدرال رزرو خواهد بود که برای چهارشنبه این هفته برنامه ریزی شده است. انتظار می رود طی جلسه امروز، فدرال رزرو سیاست های کلی خود برای سال ۲۰۲۳ و همچنین تصمیم این نهاد را در خصوص میزان افزایش نرخ بهره بانکی اعلام کند.

پیش بینی نرخ دلار به روپیه

USD/INR

با نگاهی به نمودار روزانه، متوجه می شویم که نرخ مبادله دلار به روپیه هند اخیراً در محدوده بسیار کم نوسانی قرار داشته و نرخ این جفت ارز اندکی کمتر از بالاترین سطح سال ۲۰۲۲ یعنی ۸۳.۳۰ است که چیزی شبیه به یک الگوی دوتایی تشکیل داده که یقه آن روی ۸۰.۵۰ قرار دارد.

در تحلیل اقدام قیمت، این الگو معمولا یک سیگنال نزولی است. بنابراین، افت نرخ تا ۸۰.۵۰ را نمی توان رد کرد. با این حال، حرکت به محدوده بالاتر از سطح کلیدی در ۸۳.۳۰ این دیدگاه را باطل خواهد کرد.

کد خبر: ۱۹۷٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha