۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
افزایش قیمت جهانی نقره در پی ریزش شاخص دلار آمریکا+تحلیل تکنیکال قیمت
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

افزایش قیمت جهانی نقره در پی ریزش شاخص دلار آمریکا+تحلیل تکنیکال قیمت

قیمت نقره بیش از ۳۷ درصد نسبت به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۲ سال جهش داشته و به نظر می رسد این افزایش قیمت همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار؛ قیمت نقره طی چند ماه گذشته عملکرد خوبی داشته که دلیل عمده آن، عقب نشینی شاخص دلار است. با کاهش نسبت طلا/نقره به پایین‌ترین سطح از آوریل ۲۰۲۲، قیمت نقره به ۲۴.۷۳ دلار رسید که بالاترین سطح از ۲۲ آوریل به این سو محسوب می شود. با این حساب، قیمت نقره بیش از ۳۷ درصد نسبت به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۲ سال جهش داشته است.

عقب نشینی نسبت طلا به نقره و شاخص دلار آمریکا

با واکنش سرمایه گذاران به عملکرد دلار آمریکا، قیمت نقره طی چند هفته گذشته در یک روند صعودی قوی قرار گرفته است. شاخص دلار که نشان دهنده عملکرد دلار در برابر سبدی از ارزها است، از ماه سپتامبر در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. شاخص دلار از بالاترین سطح خود یعنی ۱۱۴.۸ دلار در سال ۲۰۲۲ به کمترین میزان یعنی ۱۰۳.۴۴ دلار سقوط کرده و این امر در حالی رخ داده که داده ها به تورم ضعیف تر در آمریکا اشاره دارند.

باید بدانیم که شاخص دلار آمریکا با قیمت نقره رابطه معکوس دارد. در بیشتر دوره‌ها، زمانی که شاخص دلار آمریکا کاهش می‌یابد، نقره تمایل به افزایش قیمت از خود نشان می دهد و بالعکس. درست مانند طلا، نقره به اقدامات فدرال رزرو که مسئول تنظیم سیاست پولی آمریکا است، واکنش نشان می دهد. فدرال رزرو اخیرا در تلاش برای مبارزه با تورم، لحن جنگ طلبانه تری را اتخاذ کرده و تحلیلگران انتظار دارند که در ماه فوریه نرخ بهره را ۰.۵۰ درصد افزایش دهد و میزان این افزایش در ماه مارس به ۰.۲۵ درصد برسد.

قیمت نقره همچنین به دلیل کاهش نسبت طلا به نقره به پایین‌ترین سطح در ماه‌های اخیر، افزایش چشمگیری را تجربه کرده است. فرمول محاسبه این نسبت، تعداد شمش های نقره ای است که باید برای خرید یک شمشم طلا بپردازید. هر قدر این مقدار افزایش یابد، نشان دهنده ارزش کمتر نقره در برابر طلا است.

پیش بینی قیمت نقره

Silver price

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت نقره طی چند ماه گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. قیمت این فلز گرانبها از پایین ترین سطح خود یعنی ۱۷.۶۴ دلار در ماه سپتامبر به حدود ۲۵ دلار رسیده است.

قیمت نقره همچنین به بالای سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی بازگشته و همچنین در محدوده بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه در حرکت است. قیمت همچنین یک الگوی متقاطع طلایی را تشکیل داده که حاصل تلاقی متحرک ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه قیمت است.

بنابراین، قیمت نقره احتمالاً به افزایش خود ادامه خواهد داد و خریداران سطح مقاومت مهم ۲۶ دلار را هدف قرار می دهند. سقوط به زیر سطح حمایت در ۲۳ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۹۷٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha