۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
دولت شرایط بازار رقابتی خرید تضمینی گندم را فراهم کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت شرایط بازار رقابتی خرید تضمینی گندم را فراهم کند

وقف چی، عضو کمیسیون کشاورزی، مجلس گفت: با توجه به شرایط موجود و تحریم‌های اقتصادی دولت باید بازار انحصاری خرید تضمینی گندم را تغییر و فرصت حضور بخش خصوصی در این زمینه را فراهم کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی وقف‌چی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص انحصار در خرید تضمینی گندم توسط دولت، گفت: در حال حاضر به جای حمایت از صنعت کشاورزی با تدبیرهای ناصحیح از توسعه این جلوگیری شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی رغم استراتژیک بودن محصول گندم و وابستگی امنیت غذایی کشور به نان کشاورزان گندم کار را مجبور می‌کنیم تا محصول تولیدی خود را با نرخ مشخص به دولت تحویل دهند، تصریح کرد: قیمت حمایتی باید به نحوی باشد که کشاورزان درصورت عدم موفقیت در فروش؛ محصول گندم تولیدی خود را با قیمت مشخص شده به دولت تحویل دهند. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم متضاد حمایت از کشاورزان است، ادامه: در شرایط موجود باز کردن مرزها برای خروج گندم به زیان امنیت کشور است اما انتظار داریم در داخل کشور بازار رقابتی خرید گندم بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی وجود دارند که علاقه‌مند به حضور و سرمایه‌گذاری در زمینه گندم هستند، گفت: دولت می‌تواند با نظارت کافی زمینه حضور سرمایه‌گذاران در بخش خرید حمایتی گندم را فراهم و بازار را رقابتی کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پایان، افزود: ایجاد بازار رقابتی گندم موجب افزایش میزان تولید و نوعی ضرورت در شرایط تحریم اقتصادی است و از سوی دیگر امنیت غذایی را به همراه دارد.

کد خبر: ۱۹٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha