۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
طرح مالیات ستانی از سوداگران به ۹۹ درصد جامعه اصابت نخواهد کرد
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

طرح مالیات ستانی از سوداگران به ۹۹ درصد جامعه اصابت نخواهد کرد

پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح مجلس برای مالیات ستانی از سوداگران گفت: مالیات ستانی در این قالب به ۹۹ درصد جامعه اصابت نخواهد کرد، حتی این طرح به متمکنین هم ارتباط ندارد.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در مجلس گفت: در مجلس تلاش ما این بوده که بتوانیم آرامشی را در نظام اقتصادی کشور حاکم کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از روش های که به آرامش اقتصادی کمک می کند این است که اجازه ندهیم تا منابع کشور به سمت بازارهای غیر مولد سوق داده شود، بیان کرد: همکاران ما در صحن علنی مجلس در زمینه این طرح دغدغه های را مطرح می کنند که تلاش داریم این موارد را در کمیسیون برطرف کنیم.

پورابراهیمی در پاسخ به سوالی درباره چرایی ارائه این موضوع در قالب طرح و نه لایحه بیان کرد: این موضوع در دولت های قبل هم مطرح بوده و ما با دولت قبل در این زمینه صحبت کردیم و قرار شد در این زمینه به مجلس لایحه دهند اما این لایحه ارائه نشد، حتی در مجلس قبل طرح مذکور تصویب شد و اما دولت قبل موافقت نکرد تا همکاری لازم در این بخش شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: اما در دوره فعلی، دولت خود پای کار آمد و بیشتر بندهایی که ما در مجلس تصویب کردیم پیشنهادات دولت است.

پورابراهیمی تصریح کرد: به دلیل اینکه ما کار را در زمینه این طرح از قبل آغاز کرده بودیم و دولت هم در سال اول کاری خود قرار داشت، بنابراین توافق ما با دولت جنس لایحه به خود خواهد گرفت.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود این طرح در صورت قانونی شدن باعث می شود تا بر همه چیز مالیات بسته شود بیان کرد: این مالیات ستانی در قالب طرح فوق به ۹۹ درصد جامعه اصابت نخواهد کرد، حتی این طرح به متمکنین هم ارتباط نخواهد داشت.

وی بیان کرد: مالیات ستانی در قالب این طرح تنها به سوداگران و معاملات گران اصابت خواهد کرد.

کد خبر: ۱۹۷٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha