۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷
تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیا و اصلاح نخیلات استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیا و اصلاح نخیلات استان بوشهر

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیا و اصلاح و جوان‌ سازی نخیلات در استان بوشهر خبر داد.

احمد محمدی زاده در حاشیه بازدید از طرح اصلاح نخیلات در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بوشهر با داشتن بیش از شش میلیون اصله نخل، بالغ بر ۱۷۰ هزار تن خارک و رطب و خرما تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند.

وی افزود: نخیلات استان بوشهر، در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی پیاپی، در بحث آبیاری با مشکلات زیادی مواجه بودند که طرح اصلاح شیوه آبیاری گامی در راستای بهبود کیفیت نخیلات است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: طرح اصلاح و جوان سازی نخیلات نیز از اقدامات موثر در بهبود کیفیت محصول است که با شتاب مناسبی اجرایی شده است.

محمدی زاده از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیا و اصلاح نخیلات استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این میزان اعتبار از جمله مصوبه‌های مهم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان بود که با ابلاغ این اعتبار بارقه امید جوان سازی نخیلات منطقه در بین نخلداران ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۴ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر زیر کشت نخیلات است که امیدواریم با طرح اصلاح و احیای نخیلات شاهد بهبود کیفیت محصولات نخل‌های استان باشیم.

کد خبر: ۱۹۷٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha