۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
با بازگشت سرمایه به بازار قیمت ارز دیجیتال ریپل چه تغییری خواهد کرد؟

با بازگشت سرمایه به بازار قیمت ارز دیجیتال ریپل چه تغییری خواهد کرد؟

ارز ریپل که با نماد XRP شناخته می‌شود، هم‌اکنون از حیث ارزش بازار هفتمین ارز دیجیتال بزرگ جهان به‌حساب می‌آید.

به گزارش بازار، ارز ریپل که با نماد XRP شناخته می‌شود، هم‌اکنون از حیث ارزش بازار هفتمین ارز دیجیتال بزرگ جهان به‌حساب می‌آید. این توکن که به شبکۀ متن‌بازِ Ripple Labs تعلق دارد، برای نمایش انتقال مقادیر از طریق این شبکه استفاده می‌شود.

در ماه گذشته و با افزایش نرخ رمزارزهای مختلف همزمان با کاهش شاخص دلار، قیمت ریپل یکی از آن ارزهایی بود که تغییرات صعودی را تجربه کرد. همین موضوع باعث شد که در این نوشته، پیش‌بینی‌های مربوط به وضعیت خرید ریپل در زمان بازگشت سرمایه به بازار ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا این شبکه را به‌صورت مختصر معرفی می‌کنیم و سپس وضعیت احتمالی بازار را برای این رمزارز بررسی خواهیم کرد، پس از این موضوع، تلاش می‌کنیم تا ارز XRP را همراه با جزئیات مختلف آن توضیح دهیم، بنابراین اگر شما هم پرسش‌هایی دربارۀ قیمت ریپل دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

تغییرات احتمالی ریپل در بازار رمزارزها

ریپل (XRP) یک ارز دیجیتال است که توسط Ripple Labs تولید شده‌است و مورد حمایت این شرکت نیز قرار دارد. گفتنی است این شبکه که در حقیقت یک سیستم پرداخت ارائه‌شده و متن‌باز به‌شمار می‌رود، اکنون در حال تجربۀ نسخۀ بتای خود است. ارزش واقعی این رمزارز همواره به خریداران آن تعلق می‌گیرد؛ با توجه به همین تفاوت، Ripple در مقایسه با بسیاری از رقبا، ارز متمرکزتری به‌حساب می‌آید. همین موضوع باعث شده‌است که تغییرات احتمالی ارزش آن، به سوال مهمی در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

قیمت ریپل (XRP) در حال حاضر بالاتر از خط روند صعودی ۰.۳۸۵ دلار قرار دارد، زیرا این ارز مومنتوم اولیۀ صعودی خود را حفظ کرد و اکنون تقاضاهایی بالاتر از محدوده ۰.۳۹۲۶ دلار دارد.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در ماه اخیر افزایش یک‌درصدی را تجربه کرد و به رقم ۸۵۹.۹۱ میلیارد دلار رسید. درواقع عموم ارزهای دیجیتال مطرح شاهد روندی مثبت بودند. اظهارات جروم پاول (Jerome Powell)، رییس فدرال رزرو، شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این تغییرات بود، او در سخنان اخیرش احتمالاتی را در رابطه با کاهش نرخ بهره عنوان کرده بود؛ پس از این اظهارات، دلار به پایین‌ترین میزان خود در سه ماه اخیر رسید و قیمت ریپل و بسیاری دیگر از رمزارزها افزایش یافت.

با بازگشت سرمایه به بازار قیمت ارز دیجیتال ریپل چه تغییری خواهد کرد؟

  • بازگشت سرمایه به بازار

حال که بازار ارزهای دیجیتال این تغییرات را در ماه گذشته تجربه کرده‌است، بسیاری از افراد به‌دنبال برنامۀ مشخصی برای خرید ریپل هستند. با بازگشت سرمایه به بازار، این رمزارز چه تغییراتی خواهد داشت؟ در این رابطه می‌توان گفت که افزوده‌شدن به میزان تراکنش‌های بزرگ ریپل، نشانۀ جالبی نیست، زیرا این ارز درحال مبارزه با فشار فروش موجود در بازار است. صرافی کوین بیس (Coinbase) نیز روز ۵ دسامبر سال ۲۰۲۲، به پشتیبانی خود از این رمزارز در کنار چندین ارز دیگر پایان داد. این صرافی دلیل تصمیم خود را تقاضا اندک برای این رمزارزها عنوان کرده‌ بود.

اعلام ورشکستگی چندین شرکت بزرگ در حوزۀ ارزهای دیجیتال، آسیب قابل توجهی را به این بخش وارد کرده‌است، اما باوجوداین، روند نزولی بازار روندی عکس گرفت و بهبود کوچکی در آن حاصل شد. جروم پاول در این رابطه عنوان کرد که بانک مرکزی قصد دارد تا افزایش نرخ بهره را متوقف کند. ۸۰ درصد بازار معتقدند که قدرال رزرو، نرخ بهره را در نشست آتی خود ۵۰ واحد (BPS) افزایش می‌دهد در حالی‌که ۲۰ درصد دیگر بازار این افزایش را ۷۵ واحدی پیش‌بینی می‌کنند.

  • چالش‌های پیش‌روی XRP

در ماه‌های گذشته ۸۰۰ میلیون ریپل طی سه تراکنش به صرافی‌های متمرکز انتقال یافت. داده‌های مرتبط در این زمینه نشان می‌دهند که در بدترین حالت، احتمالاً ۳۰ میلیون XRP به بازار عرضه و فشار فروش را افزایش خواهد داد.

دعوای حقوقی Ripple و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) که اخیراً این شرکت را درگیر خود کرده بود نیز، احتمالاً زودتر از پیش‌بینی‌ها خاتمه یابد، زیرا آن‌ها در پاسخ به اعتراض SEC در رابطه با درخواست این شرکت مبنی‌بر قضاوت متخصر، جواب مجاب‌کننده‌ای را تسلیم دادگاه کرده‌اند.

با بازگشت سرمایه به بازار قیمت ارز دیجیتال ریپل چه تغییری خواهد کرد؟

در پایان نیز اگر نگاهی به نمودار قیمت و تحلیل تکنیکال بیندازیم، حمایت ابتدایی ارز XRP در محدوده ۰.۳۹۰۰ دلار قرار دارد که محل گذر خط روند اخیر قیمت است. از طرفی دیگر، مقاومت نخست پیش‌رو در ۰.۴۱۱۰ دلار واقع شده‌است که شکستن این سطح می‌تواند قیمت ریپل را تا ۰.۴۳۷۵ دلار افزایش دهد.

ارز دیجیتال ریپل

توکن XRP که ساخته‌شده و تحت حمایت شرکت Ripple Labs است، وظیفۀ نمایش انتقال مقادیر در شبکۀ ریپل را برعهده دارد. درواقع هدف از تولید XRP، تولید ارز دیجیتالی است که وظیفۀ واسطه‌گری میان دو ارز دیجیتال و ارزهای فیات (ارزهای سنتی) را برعهده گیرد. ایکس‌آرپی توسط بانک‌ها و موسسات مالی دیگر پذیرفته شده‌است و می‌توان گفت که سازندگان آن، این پروژه را با هدف ایجاد بستری امن برای تبادل پول و کاهش نگرانی از نبود پول‌های فیزیکی در معاملات مردم، به سرانجام رسانده‌اند.

با بازگشت سرمایه به بازار قیمت ارز دیجیتال ریپل چه تغییری خواهد کرد؟

تاریخچه

رایان فوگر Ripple را برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۴ و پس از کار روی یک سیستم معاملاتی مبادلات محلی در ونکوور مطرح کرد. پس از آن پروتکل Ripplepay نیز توسط فوگر توسعه پیدا کرد و در سپتامبر ۲۰۱۲، کریس لارسن و جید مک‌کالب شرکت OpenCoin را تاسیس کردند. در سال ۲۰۱۲، شرکت OpenCoin نام خود را رسماً به Ripple labs, Inc تغییر داد.

خرید ریپل

برای خرید ریپل، مانند فرآیند تعریف‌شده تمام رمزارزهای معتبر دنیا، نیازمند مراجعه به صرافی‌های معتبر هستید. پس از ورود به صرافی موردنظر، عوامل مختلفی مثل چرخه بازار، حجم معادلات، شکاف‌های احتمالی قیمت و... را مورد بررسی قرار داده و معامله خود را انجام می‌دهید.

توجه داشته‌باشید که XPR برای ذخیره‌شدن در بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ طراحی شده‌است، همین موضوع دلیلی است که نگه‌داری آن در موسسات کوچک برای شرکت Ripple از اهمیت بالایی برخوردار نیست. پس در انتخاب کیف‌پول مناسب خود دقت کافی را داشته‌ باشید.

سخن آخر

توکن ریپل (XRP) یک ارز دیجیتال است که توسط Ripple Labs تولید شده و مورد حمایت این شرکت نیز قرار دارد. با توجه به افزایش ماه گذشته قیمت ارزها در بازار ارزهای دیجیتال، این رمز ارز نیز توانست تقاضاهای بالای ۰.۹۳۲ دلار را تجربه کند و با توجه به نمودار قیمت و تحلیل تکنیکال آن، می‌توان افزایشی تا ۰.۴۳۷۵ دلار را برای قیمت ریپل متصور شد. هرچند شایان ذکر است که افزوده‌شدن به میزان تراکنش‌های بزرگ، نشانۀ جالبی برای این ارز به‌شمار نمی‌رود، چراکه ایکس‌آرپی اکنون درحال مبارزه با فشار فروش بازار است.

با توجه به این‌که XPR صرفاً برای ذخیره‌شدن در موسسات بزرگ عرضه شده‌است و موسسات کوچک برای این شرکت اهمیتی ندارند، برای خرید ریپل حتماً به اعتبار کیف‌پول خود دقت کنید.

کد خبر: ۱۹۷٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha