۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
آغاز ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ مسکن یک طبقه حیاط‌دار در پرند

آغاز ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ مسکن یک طبقه حیاط‌دار در پرند

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی با ساخت خانه‌های ویلایی حیاط دار رویکرد اصلی دولت سیزدهم در شهرهای جدید است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت عمران شهرهای جدید، سیدعلیرضا مکبری مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه بازدید از شهر جدید امیرکبیر گفت: در هشت شهر جدید کشور ساخت خانه‌های ویلایی و حیاط‌دار کلید خورده و یکی از برنامه‌های تحولی در وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم در حوزه مسکن، توجه به سبک و سیاق خانه‌سازی با مدل ایرانی- اسلامی است.

وی تاکید کرد: ساخت این مدل ساختمان‌سازی در شهرهایی که زمین به میزان ‌کافی وجود داشته باشد و از طرفی مورد تقاضای مردم باشد بدون شک انجام می‌شود و تاکنون نیز اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید کشور اظهار داشت: در شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستیم به طور قطع، ساخت مسکن به صورت محدود در تراکم ارتفاع انجام می‌شود، تا تقاضای شهر جدید و مردم را بتوان مدیریت کرد.

مکبری ادامه داد : فلسفه ایجاد شهرهای جدید، سرریز، کنترل، توازن و گسترگی جمعیت در شهرهای مجاور کلانشهرها است تا بتوانند از ظرفیت و زیرساخت ها بیشترین بهره‌گیری را داشته باشند و این مهم باید مدنظر ویژه قرار گیرد که در این راستا تقاضای مردم مهم است چرا که تقاضای سکونت در این شهرها، فرآیند کار را تسریع می‌کند.

وی گفت: اکنون در خصوص ساخت خانه‌های ویلایی و حیاط دار در شهرهایی همچون پرند، پردیس و هشتگرد تقاضای خوبی وجود دارد و مردم در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و درخواست سکونت دارند.

آغاز ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ مسکن یک طبقه و دوطبقه حیاط‌دار در پرند
مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید کشور بیان کرد: اکنون در شهر پرند ساخت حدود ۲ هزار و ۲۰۰ مسکن یک و دو طبقه به صورت مشارکتی حیاط‌دار و سه و چهار طبقه در مناطقی که زمین محدود است آغاز شده است.

مکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت شهر جدید امیر کبیر، گفت: این شهر جدید از جمله شهرهایی است که با نگاه ویلایی‌سازی و توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی طراحی شده و باید در مرحله بعدی که عملیات ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی هدفگذاری شده، نمادها، هویت‌ها و مولفه‌های داخلی و خارجی به خصوص در نمای ساختمان‌ها مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید کشور یادآور شد: سقف خانه‌ها نباید به صورت شیروانی باشد چرا که نماد یک خانه حیاط‌دار، مولفه‌های ایرانی و کاشیکاری فیروزه‌ای است که امکان اجرای آن در این سبک خانه‌سازی وجود ندارد.

مکبری اظهار داشت: با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، باید هویت شهر جدید امیرکبیر کامل شود و به عنوان شهر زیست پایدار شهری با مدل ایرانی و اسلامی مطرح باشد.

شهر جدید امیرکبیر در ۴۰ کیلومتری اراک مرکز استان مرکزی قرار دارد.

کد خبر: ۱۹۷٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha