۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
طرح «معاونت راهبردی انرژی» در مجلس کلید خورد؛ بهینه سازی با نهادسازی!
سخنگوی کمیسیون انرژی در گفتگو با بازار:

طرح «معاونت راهبردی انرژی» در مجلس کلید خورد؛ بهینه سازی با نهادسازی!

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون به تازگی در حال بررسی طرحی با عنوان ایجاد «معاونت راهبردی انرژی» در بدنه و زیر مجموعه دولت است.

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به مبحث بهینه سازی انرژی در کشور بیان کرد: کمیسیون انرژی به تازگی روی مباحثی از جمله بهینه سازی مصرف انرژی در کشور متمرکز شده است.

وی تاکید کرد : به واقع بهینه سازی مصرف انرژی از جمله مباحث مغفول مانده کشور است.

نخعی تصریح کرد: متاسفانه بهینه سازی متولی خاصی در کشور ندارد از این رو یک بخش از مدیریت در این بخش، در بخش نفت، نیرو ، صنعت و کشاورزی است و به واقع ما متولی خاصی در اینگونه امور نداریم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کمیسیون به تازگی در حال بررسی طرحی با عنوان ایجاد «معاونت راهبردی انرژی» در بدنه و زیر مجموعه دولت است البته باید با دولت در این موضوع هماهنگی هایی داشته باشیم.

این که مجلس برای بهینه سازی انرژی، دست به ایجاد نهاد جدید می زند، موضوعی در خور تامل است. البته خود نخعی هم تاکید دارد که: البته این طرح موافقین و مخالفین خود را دارد و باید ببینیم در آینده خروجی کار چه خواهد شد.

نخعی تصریح کرد: انگیزه اصلی ما از پیگیری این طرح به نوعی متولی سازی در بخش انرژی است چراکه ما قوانین متعددی در زمینه بهینه سازی انرژی در کشور داریم اما هیچ کدام درست اجرا نشده است.

وی افزود: تاکنون هیچ دستگاه و مرجع مشخصی نبوده که این موارد را پیگیری کند.

وی تاکید کرد : حتما ما باید این موارد را به صورت دقیق در برنامه هفتم و بودجه های سنواتی به ویژه بودجه سال ۱۴۰۲ ببینیم.

کد خبر: ۱۹۷٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha