۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
حقوق کارکنان شرکتهای دولتی سال ۱۴۰۲ افشا می‌شود

حقوق کارکنان شرکتهای دولتی سال ۱۴۰۲ افشا می‌شود

تا پایان خرداد سال آینده آیین نامه انتظام بخشی، شفاف سازی و ضابطه‌مند نمودن درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی تدوین و تصویب می‌شود.

به گزارش بازار، یکی از موضوعات موردتوجه افکار عمومی در بودجه معمولا بودجه شرکت‌های دولتی است. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ برای ایجاد شفافیت در این شرکت‌ها گام‌های مهمی برداشته شده است؛ بر این اساس تا پایان خرداد سال آینده آیین نامه انتظام بخشی، شفاف سازی و ضابطه‌مند نمودن درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی تدوین و تصویب می‌شود.

از سوی دیگر تمام حقوق و مزایای کارکنان این شرکت‌ها هم در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور ثبت می‌شود. از طرف دیگر شرکت‌های دولتی در اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهند کرد، همچنین با حذفح واشی و ایجاد مدیریت بهتر در این شرکت‌ها در سال آینده درآمد دولت، ناشی از سودشرکت‌های دولتی ۶۱ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است که یکی ازبخش‌های حاشیه ساز بودجه که بعضا مورد اختلاف دولت و مجلس هم بوده موضوع قیر رایگان و تخلف‌های پیرامون آن است؛ دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ ایجاد شفافیت سازوکاری از طریق گردش خزانه ایجاد کرده که ضمن تأمین قیر برای جاده‌ها روستایی و موارد مندرج در لایحه بساط حواله فروشی و سوءاستفاده‌ها در این بخش جمع شود.

کد خبر: ۱۹۷٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha