۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۹۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی:

حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۹۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت

ارومیه - رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: حجم آب نگین آبی آذربایجان نسبت به سال گذشته ۹۰ میلیون مترمکعب افزایش دارد.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان‌غربی، فرهاد سرخوش ظهر شنبه با بیان اینکه تراز دریاچه ارومیه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۹۰ سانتی‌متر رسیده، گفت: افزایش تراز این دریاچه همچنان ادامه می‌یابد و به احتمال زیاد تا آغاز فصل گرما به یک‌هزار و ۲۷۲ متر خواهد رسید.

فرهاد سرخوش اضافه کرد: تراز نگین آبی آذربایجان در مقایسه با سال گذشته سه سانتی‌متر افزایش را نشان می‌دهد که با توجه به کاهش بارش در حوضه، رقم بسیار مناسبی است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه آب دریاچه به بیش از پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است،گفت: حجم آب نگین آبی آذربایجان نسبت به سال گذشته ۹۰ میلیون مترمکعب افزایش دارد.

وی ضمن مقایسه مساحت دریاچه با زمان مشابه سال گذشته افزود : وسعت دریاچه بر اساس آخرین پایش در مقایسه با سال گذشته ۲۳ کیلومترمربع افزایش یافته و به سه هزار و ۲۳۹ کیلومترمربع رسیده است.

سرخوش با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح در حال اجرای تونل انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه هم‌اکنون از ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در دی‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: ۱۹٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha