۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
صادرات غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان ۷۳ درصد افزایش یافت
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان:

صادرات غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان ۷۳ درصد افزایش یافت

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: پنج میلیون و ۱۶۴هزار و ۶۲۶تُن کالاهای نفتی و غیرنفتی در سال جاری تا پایان آذرماه از بنادر غرب استان صادر شد که ۷۳درصد آن کالای غیرنفتی است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، مرتضی سالاری بیان داشت: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده در ۹ ماهه امسال، ۲ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۷۴۳ تن مربوط به صادرات غیرنفتی و ۲ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۸۸۳ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی از مجموع عملیات انجام شده، سه میلیون و ۱۴۹ هزار و ۵۷۴ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با ۱۶ درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان جابه‌جا شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در خصوص ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی نیز گفت: طی این مدت، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به ۲۵۵ هزار ۵۹۲ تن رسید.

سالاری ادامه داد: این میزان حجم ترانزیت در بنادر غرب هرمزگان افزایش ۱۶ درصد افزایش را به دنبال داشته و بنادر غرب توانسته با این میزان ترانزیت جایگاه سوم از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران را به خود اختصاص دهد.

به گفته وی، در ۹ ماهه امسال نیز ۱۱۸ هزار و ۱۶۲ خودرو از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق ترانزیت شد که در این بخش نیز ۲۴ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۱۹۷٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha