۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
هزینه کرد ۵۵ میلیارد تومانی برای اجرای آبیاری نوین در خراسان جنوبی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد؛

هزینه کرد ۵۵ میلیارد تومانی برای اجرای آبیاری نوین در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: طی سال جاری برای اجرای آبیاری نوین در خراسان جنوبی ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکاورزی خراسان جنوبی،مهدی جعفری به اجرای سه هزار و ۱۲۹ هکتار آبیاری نوین در خراسان جنوبی تا پایان آذرماه امسال اشاره و اظهار کرد: امیدواریم این فعالیت ها در بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی مؤثر واقع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اعتبار هزینه شده برای اجرای این سطح از آبیاری نوین را بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان بوده است.

جعفری اظهار کرد: به ازای اجرای هر هکتار آبیاری کم فشار حداکثر ۱۵ میلیون تومان و به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار حداکثر ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی از تجهیز ۳۸ هزار و ۱۷۶ هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری براساس اجرای سیستم‌های نوین آبیاری با اجرای سه هزار و ۱۲۹ هکتار حجم کار، خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری در این زمینه را تا پایان آذرماه جاری کسب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۸۰ هکتار پروژه سیستم‌های نوین آبیاری در استان در حال اجراء است.

جعفری یادآورشد: خراسان جنوبی به لحاظ پروژه‌های در حال اجراء و عملکرد کل سامانه‌های نوین آبیاری نیز رتبه اول را تا پایان آذرماه ۱۴۰۱ در سطح کشور کسب کرده است.

کد خبر: ۱۹۷٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha