۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
اختصاص بودجه به طرح های آبخیزداری در مرزها / لزوم مدیریت منابع تخصیص یافته در بخش آب
نماینده مجلس مطرح کرد

اختصاص بودجه به طرح های آبخیزداری در مرزها / لزوم مدیریت منابع تخصیص یافته در بخش آب

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به نقش منابع آبی مرزی در طرح های آبخیزداری، گفت: در این زمینه سرمایه گذاری هایی صورت گرفته است که توسط دستگاه های ذی ربط نیاز به مدیریت بیشتر دارد. همچنین از ظرفیت سیلاب ها و آب بندها می توان بهره برد.

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار بازار، درباره میزان بهره وری کشور ما از آب های مرزی با سایر کشورها گفت: چندین سال است که بر مدیریت منابع آبی مرزی در طرح های آبخیزداری توجه شده است و در ردیف امسال نیز برای آن بودجه در نظر گرفته ایم؛ منتهی سرمایه گذاریهایی که صورت گرفته توسط دستگاه های ذی ربط نیاز به مدیریت بیشتر دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: طی بازدیدهایی که از مناطق مرزی خصوصا شرق کشور به عمل آمد، مشاهده شد منابع مهمی وجود دارند که می توانند به کمبودها کمک شایانی کنند؛ هرچند برای مدیریت منابع آب باید از دهه های گذشته به صورت جدی به عمل می آمد ولی با اقدامات صورت گرفته اتفاقات خوبی در حوزه آبخیزداری کشور رخ خواهد داد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه بهره برداری از منابع آب باید به گونه ای باشد که پاسخ گوی نیازها شود، اظهار داشت: مدیریت سیلاب ها و روان آبهای موجود در کشور موضوعی مهم است که می توان برای مدیریت منابع از آن بهره برد. همچنین با ایجاد آب بندها می توان از تخریب ها و بروز خسارات جلوگیری و از آن آب های موجود بهره برداری مناسب کرد.

کد خبر: ۱٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha