۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
معرفی بایننس کوین ؛ ارز دیجیتال بزرگترین صرافی کریپتویی دنیا

معرفی بایننس کوین ؛ ارز دیجیتال بزرگترین صرافی کریپتویی دنیا

بایننس با فاصله‌ای زیاد از سایر پلتفرم‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال، بیشترین حجم معاملات روزانه را در بازار رمز ارزها در اختیار دارد و یکه‌تازی می‌کند.

بازار: بایننس با فاصله‌ای زیاد از سایر پلتفرم‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال، بیشترین حجم معاملات روزانه را در بازار رمز ارزها در اختیار دارد و یکه‌تازی می‌کند. بایننس مدت‌ها است از یک پلتفرم تبدیل به یک اکوسیستم عظیم و گسترده شده است، پس طبیعی است یک رمز ارز اختصاصی برای خود داشته باشد؛ کاربرد بایننس کوین (ارز BNB) در اینجا بی‌شمار است که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

صنعت کریپتوکارنسی و بلاک چین شامل مجموعه متعددی از پروژه‌ها و دارایی‌ها مختلف است که هر کدام با اهداف مختلفی پا به این عرصه گذاشته‌اند. در این دنیای بی‌انتها مواجهه با پروژه‌هایی که هدفشان رفع نیازهای مشابه است دور از انتظار نیست. به طور مثال در حال حاضر صرافی‌های ارز دیجیتال زیادی وجود دارد. اگرچه هر کدام از این صرافی‌ها از نظر ساختار و ویژگی با بقیه متفاوت است اما هدف مشترک همه آن‌ها ایجاد فضایی برای معامله‌گران و تسهیل فرآیند سواپ (مبادله) دارایی‌های دیجیتال است.اما بایننس در این میان پروژه‌ای کاملا منحصربه‌فرد است و با اختلاف از رقبا در صدر جدول برترین صرافی‌ها قرار دارد. طبیعی است در اکوسیستم بزرگی همچون بایننس، ارز بایننس کوین کاربرد فراوانی داشته باشد.

گاهی این صرافی‌ها یک‌ دارایی منحصر به خودشان را معرفی می‌کنند که در صرافی مربوطه برای اهداف خاص و با کاربردهای ویژه مانند تخفیف کارمزد در پلتفرم معاملاتی استفاده می‌شود. ارز دیجیتال بایننس کوین (Binanace Coin) یک نمونه بارز و متعلق به صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance Exchange) است. در ادامه ضمن معرفی بایننس کوین با کاربرد بی‌شمار بایننس کوین آشنا شویم.

معرفی ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)

ارز دیجیتال بایننس کوین با عرضه اولیه (ICO) صرافی بایننس کار خودش را شروع کرد. پس از راه‌اندازی این صرافی کاربران می‌توانستند با استفاده از BNB کارمزد معاملاتی کمتری را پرداخت کنند. از زمان لانچ صرافی Binance نقش و کاربرد ارز دیجیتال بایننس کوین نیز در این اکوسیستم در حال رشد افزایش یافته‌ است، چرا که Binance اکنون فراتر از یک صرافی دارایی‌های دیجیتال است و یک اکوسیستم کریپتویی تمام عیار به شمار می‌رود.

تاریخچه بایننس کوین (BNB)

شرح تاریخچه بایننس کوین بدون توضیح پیشینه صرافی بایننس چندان آسان نیست. بایننس کوین در جولای ۲۰۱۷ با یک عرضه اولیه (ICO) راه‌اندازی شد. توکن‌های BNB در میان شرکت‌کنندگان مختلف از قبیل سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به استارتاپ‌ها، معروف به فرشته سرمایه‌گذار (Angle Investor) و تیم بنیانگذار صرافی بایننس، توزیع شد. در این عرضه اولیه تمام ۱۰۰ میلیون توکن بایننس کوین (BNB) موجود برای فروش عمومی به قیمت ۱۵ سنت فروخته شد. در طول این عرضه اولیه Binance توانست مجموعا ۱۵ میلیون دلار در قالب بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به‌دست آورد و آن را صرف توسعه بیشتر پلتفرم خود کند.

از مجموع ۱۵ میلیون دلار حاصل ۳۵ درصد آن به ارتقا پلتفرم و سیستم صرافی بایننس اختصاص داده شد، ۵۰ درصد برای برندسازی، بازاریابی و آموزش افراد خلاق جدید استفاده شد و باقی‌مانده آن به عنوان ذخیره برای مواقع اضطرار یا شرایط غیرعادی کنار گذاشته شد. در آن زمان کاربرد بایننس کوین صرفا یک توکن ICO برای جذب سرمایه بود.

بایننس کوین در زمان عرضه اولیه و روزهای ابتدایی یک توکن با استاندارد ERC-۲۰ بود و خرید و فروش بایننس کوین روی بلاک چین اتریوم انجام می‌شد. بایننس پلتفرم صرافی کریپتویی خودش را چند روز پس از پایان عرضه اولیه در اواسط ۲۰۱۷ افتتاح کرد. بلاک چین بومی بایننس در سال ۲۰۱۹ و با نام بایننس چین (BC) راه‌اندازی شد. پس از شروع به کار زنجیره بایننس، کوین بومی این بلاک چین یعنی BNB هم معرفی و شروع به کار کرد. کاربران صرافی در سال ۲۰۱۹ توانستند از طریق سواپ، BNBهای قدیمی دارای استاندارد ERC-۲۰ را با توکن‌های جدید تعویض کنند.

بررسی عملکرد بایننس کوین

BNB یک دارایی کریپتویی شبیه به سایر دارایی‌های دیجیتال موجود در بازار است، چرا که ارزش آن نسبت به میزان تقاضا و معامله آن افزایش یا کاهش می‌یابد. کاربران می‌توانند بایننس کوین را در کیف‌پول‌های سازگار با صرافی‌های کریپتویی نگه دارند و آن را برای اهداف مختلف مستقیما به دیگران ارسال کنند. عده‌ای حتی ذخیره ارزش و سرمایه گذاری بلندمدت را نیز یک کاربرد بایننس کوین می‌دانند.

در توضیح تخصصی‌تر نحوه عملکرد بایننس کوین باید گفت که بلاک چین لایه ۱ بایننس (زنجیره هوشمند بایننس (BSC) و زنجیره بایننس (BC)) ادغام می‌شود تا BNB Chain شکل بگیرد. در واقع زنجیره BNB از دو زنجیره BNB Beacon و BNB Smart Chain تشکیل شده است. بی‌ان‌بی بیکن روی حاکمیت متمرکز است و امکان مشارکت هولدرهای BNB در استیکینگ و رای‌گیری را به وجود می‌آورد. زنجیره BSC نیز یک لایه اجماع و سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است و دارای هاب‌هایی برای ایجاد چندین زنجیره است.

چگونه بایننس کوین بخریم؟

کاربران علاقه‌مند می‌توانند به روش‌های مختلف BNB را بخرند. خرید از خود صرافی بایننس یکی از این روش‌ها است. با این حال همچون همیشه مهم‌ترین نکته برای سرمایه‌گذاری لزوم تحقیق و درنظر گرفتن قوانین هر صرافی است. به عنوان مثال اکنون برای خرید و فروش ارز دیجیتال در Binance باید حتما حساب کاربری احراز هویت شده داشته باشید،‌ چیزی که به طور عادی برای ایرانیان امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل خرید BNB از صرافی‌های ایرانی نظیر بیت ۲۴ پیشنهاد می‌شود.

با ایجاد یک حساب کاربری در صرافی نام برده قادر به خرید و فروش بیش از ۳۵۰ ارز دیجیتال مختلف از جمله بایننس کوین خواهید بود. می‌توانید بعد از خرید BNB آن را برای معامله سریع و بدون کارمزد (منظور کارمزد ایجاد تراکنش در شبکه بلاک چین است) داخل والت خود صرافی نگه دارید،‌ یا در صورت تمایل به کیف پول شخصی خودتان انتقال بدهید.

کاربردهای مختلف بایننس کوین (BNB) چیست؟

موارد استفاده و کاربردهای بایننس کوین همراستا با رشد صرافی بایننس افزایش یافته است. ارز دیجیتال BNB در ابتدا به عنوان ابزاری برای جذب سرمایه صرافی بایننس شروع به کار کرد. این صرافی بلافاصله پس از راه‌اندازی در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال محبوبیت فراوانی به‌دست آورد و در طول این سال‌ها صرافی بایننس زیر چتر برند بایننس از یک پلتفرم ساده معاملاتی به یک اکوسیستم کامل تبدیل شد.

بایننس در مدت حیات خود یک صرافی غیرمتمرکز (DEX)، دو بلاک چین، آپشن معاملاتی کریپتویی همتا به همتا (P۲P)، امکان استقراض و مواردی از این دست را راه‌اندازی کرده است. دامنه کاربرد توکن BNB نیز مطابق با پیشرفت صرافی گسترش یافته است.

کاربران صرافی می‌توانند از کوین‌های BNB به عنوان ابزار پرداخت تراکنش‌ها در صرافی بایننس استفاده کنند. از همان روزهای ابتدایی استفاده ازBNB روشی برای کاهش کارمزد در صرافی بایننس بود، در واقع کاربران صرافی با در اختیار داشتن BNB و پرداخت کارمزد تراکنش‌ها با بایننس کوین مشمول کارمزدهای پایین‌تری می‌شوند. صرافی بایننس گزینه «پرداخت ۲۵ درصد کارمزد کمتر با استفاده از BNB» را تا ساعت ۱۱:۵۹:۵۹ بعدازظهر روز سیزدهم جولای ۲۰۲۲ تمدید کرده است. ارز دیجیتال بایننس کوین اکنون به بخشی از سایر محصولات صرافی بایننس تبدیل شده است.

به‌علاوه صاحبان کسب‌وکار می‌توانند BNB را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرند و گزینه‌های پرداخت بیشتری را در اختیار مشتریان خود قرار بدهند. از نمونه‌های دیگر کاربرد بایننس کوین می‌توان به موارد مختلف در صنعت سرگرمی از پرداخت هدایای مجازی تا خرید بلیط لاتاری اشاره کرد.

کاربرد بایننس کوین برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام، صندوق‌های قابل معامله در بازار بورس (ETF) و سایر دارایی‌ها در پلتفرم‌های مختلف نیز قابل توجه است. در برخی پلتفرم‌ها می‌توان از BNB به عنوان وثیقه برای دریافت وام استفاده کرد. در تعدادی از اپلیکیشن‌ها نیز می‌توان از Binance Coin به عنوان ابزاری برای تقسیم مخارج و پرداخت به دوستان و آشنایان استفاده کرد. به طور خلاصه کاربرد بایننس کوین عبارت است از:

  • ابزار جذب سرمایه برای صرافی
  • ترید و معامله
  • پرداخت کارمزد در صرافی بایننس
  • پردازش پرداخت‌ها
  • سرگرمی
  • سرمایه‌گذاری
  • وثیقه‌گذاری و دریافت وام
  • تاریخچه قیمتی بایننس کوین

به طور کلی قیمت BNB نیز مشابه با سایر دارایی‌های دیجیتال در نوسان بوده‌است. در طول این سال‌ها مارکت کپ بایننس کوین رشد کرده و حتی در یک بازه زمانی از ۷۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. در عرضه اولیه صرافی بایننس، هر توکن BNB به ارزشی حدود ۰.۱۰ دلار فروخته شد. ارزش بایننس کوین از آن زمان رشد قابل‌توجهی داشته و حتی سقف قیمت ۶۰۰ دلار را نیز دیده است. در پاسخ به این سوال که «آیا بایننس کوین گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟» باید گفت همه چیز به انتخاب زمان مناسب برای خرید و فروش بستگی دارد و البته فقط آینده واقعا نشان‌می‌دهد که قیمت BNB به کجا می‌رسد.

کد خبر: ۱۹۷٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha