۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
صندوق بیمه کشاورزی در حق زارعان اجحاف می کند
یک کشاورز گلستانی:

صندوق بیمه کشاورزی در حق زارعان اجحاف می کند

گرگان- صادق پور، کشاورز گلستانی گفت: صندوق بیمه کشاورزی در حق زارعان اجحاف می کند و خسارت واقعی را به آنها پرداخت نمی کند.

علیرضا صادق پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با اینکه زمینی به صورت ۱۰۰ درصد مورد خسارت قرار گرفته صندوق بیمه روستایی خسارت کامل را به کشاورز پرداخت نمی کند و فقط به دو میلیون تومان به عنوان غرامت اکتفا می کند.

این کشاورز گلستانی با بیان این نکته که صندوق بیمه کشاورزی با این عملکرد نامناسب در حق زارعان اجحاف می کند، افزود: چنین رویکردی صنعت کشاورزی گلستان را به بیراهه کشانیده است.

وی بی توجهی دولت به خرید تضمینی و فقدان بازار فروش را از دیگر مشکلات کشاورزان معرفی کرد و افزود: به کشاورز در زمان کشت، نوید خرید پنبه به قیمت ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان را می دهند با اینحال در زمان برداشت نرخ فروش این محصول از ۲۰ هزار تومان تجاوز نمی کند.

او خلف وعده دولت در خرید تضمینی را منجر به بی اعتمادی کشاورز دانست و اضافه کرد: چنین رویکردی اعتماد کشاورز را خدشه دار می کند و به این ترتیب در سنوات آینده به آنچه از سوی جهاد کشاورزی برای کشت محصول توصیه می شود، کشاورز اعتنایی نمی کند.

صادق پور با اعلام این مطلب که کشاورز اقتصاد و معیشت خود را در اولویت قرار می دهد، افزود: بیش از ۸۰ درصد مردم گلستان به کشاورزی و دامداری مشغول اند و از این طریق امرار معاش می کنند بنابراین نیاز به حمایت بیشتر از سوی مسئولان ارشد استانی و کشوری دارد.

این کشاورز علت عقب ماندگی گلستان را بی تدبیری مسئولان پیشین استان عنوان کرد و افزود: زمانی گلستان در حوزه کشاورزی سرآمد و سرلوحه سایر استان ها بود اما بی مسئولیتی برخی از مدیران پیشین، وضعیت کشاورزی را بحرانی کرد.

به گفته وی، گلستان که در یک دوره ای به طلای سفیدمعروف بوده و قطب تولید پنبه کشور نامیده می شد امروز با عملکرد نامناسب مدیران استانی، به پسماند سفید تبدیل شده است.

صادقی در پایان یادآورشد: مسئولان باید بدانند بهترین سرمایه گذار آنها در حوزه کشت و زرع کشاورزان هستند بنابراین بیش از گذشته از آنها حمایت کنند.

کد خبر: ۱۹۷٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha