۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
سالانه ۶۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور در گلستان تولید می شود
یک فعال اقتصادی:

سالانه ۶۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور در گلستان تولید می شود

گرگان- افتخارالدین، عضو هیات مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام طیور آبزیان کشور گفت: سالانه ۶۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور در گلستان تولید می شود.

رضا افتخارالدین در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۸۵ درصد مرغداری های گلستان برای تامین خوارک طیور خود از کارخانجات داخل استان بهره مند می شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام طیور آبزیان کشور افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰ کارخانه تولید خوراک دام و طیور در گلستان مشغول فعالیت هستند و بیش از ۱۰ واحد تولیدی دیگر در حال راه اندازی هستند.

افتخارالدین با بیان این نکته که گلستان رتبه نخست در تولید خوراک دام و طیور را در کشور دارد، یادآورشد: در گلستان سالانه ۶۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور تولید می شود.

وی ادامه داد: این کارخانه ها سه هزار و پانصد میلیارد تومان سرمایه ثابت و چهار هزار و پانصد میلیارد تومان سرمایه در گردش دارند که از محل این هشت هزار میلیارد سرمایه گذاری فقط ۷۰۰ میلیارد آن تسهیلات دولتی است.

عضو هیات مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام طیور آبزیان کشور با بیان این موضوع که فرآیندهای پیچیده اداری روند کار بخش خصوصی را دشوار کرده، عنوان کرد: علی رغم اینکه تولیدکنندگان خوراک دام در کشور موفق به خرید مواد اولیه خوراک دام شدند، هنوز تولیدکنندگان خوارک طیور در گلستان، امکان خرید از طریق سامانه را ندارند و دستگاه های مربوطه نیز برای این مساله پاسخ روشنی ندادند.

کد خبر: ۱۹۷٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha