۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
تولیدات صنعت هسته‌ای در بخش پزشکی سبب عبور از تحریم‌ها شده است
عضو فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس:

تولیدات صنعت هسته‌ای در بخش پزشکی سبب عبور از تحریم‌ها شده است

عضو فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس گفت: افزایش ظرفیت غنی سازی، شتاب‌دهنده ها، رادیوداروها، سامانه‌های پرتودهی و غیره از جمله دستاوردهای صنعت هسته ای ایران است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید محمدرضا میرتاج الدینی، در خصوص اهمیت توسعه صنعت هسته ای در حوزه های مختلف اعم از تولید رادیوداروها و سامانه‌های پرتودهی، گفت: خوشبختانه کشورمان توانسته با راهبرد مشخصی در حوزه هسته ای به پیشرفت ها و دستاوردهای گوناگونی دست پیدا کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افزایش ظرفیت غنی سازی، شتاب‌دهنده ها، رادیوداروها، سامانه‌های پرتودهی و غیره از جمله دستاوردهای یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های پزشکی صنعت هسته ای امروزه دارای اهمیت است زیرا بیمارانی در کشورمان وجود دارند که به رادیودارو نیاز دارند، ادامه داد: این مهم در حالیست که متاسفانه غربی ها در این عرصه کشورمان را تحریم کرده و در مقابل همواره دم از اهمیت رعایت حقوق بشر می زنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه پیشرفت علوم و فنون هسته‌ای موجب شده ایران در قله های دانش این عرصه قرار بگیرد، افزود: متاسفانه پیش از انقلاب در این حوزه خودباختگی وجود داشت و برای تامین نیازها حتما باید به غربی ها تکیه می کردیم.

عضو فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قوه مقننه نیز همواره در کنار سازمان انرژی اتمی قرار داشته و تلاش کرده با تصویب قوانین زمینه توسعه و رشد این صنعت را بیش از پیش فراهم کند.

کد خبر: ۱۹۷٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha