۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
ممانعت از زمین‌خواری‌ها و تعرضات غیرقانونی باید یک فرهنگ پایدار باشد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

ممانعت از زمین‌خواری‌ها و تعرضات غیرقانونی باید یک فرهنگ پایدار باشد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: ممانعت از زمین‌خواری‌ها و تعرضات غیرقانونی به عرصه‌های مختلف منابع‌طبیعی باید به صورت یک فرهنگ پایدار باشد تا این منابع ارزشمند برای نسل‌های آتی باقی بماند.

به گزارش بازار، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌ زیست مجلس شورای اسلامی در بازدید رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور از مناطق مختلف شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت با بیان اینکه حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی باید به صورت یک فرهنگ در تمامی اقشار نهادینه شود، گفت: بر اساس اصل پنجاه قانون اساسی حفاظت از عرصه‌های طبیعی، جنگل‌ها و مراتع یک وظیفه همگانی است که بایستی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد این مهم فرهنگ‌سازی شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حفظ، احیاء و توسعه منابع‌طبیعی در کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: ممانعت از زمین‌خواری‌ها و تعرضات غیرقانونی به عرصه‌های مختلف منابع‌طبیعی باید به صورت یک فرهنگ پایدار باشد تا این منابع ارزشمند برای نسل‌های آتی باقی بماند.

عسکری با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در نقاط مختلف استان فارس و شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت باید بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در دستورکار قرار بگیرد، عنوان کرد: با توجه به اختیارات اخیر سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور در هزینه‌کرد درآمدها بر اساس قانون بودجه و ضرورت اجرای برنامه‌های ملی در این زمینه بایستی در تهیه طرح‌های مطالعاتی و اجرای پروژه‌ها نیز اقدام جدی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید براجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان داراب به اجرای برخی از این پروژه ها در مناطق تنگ رغز، تنگ خشک، بانوج، اکبرآباد، جنت‌شهر و منطقه فورگ اشاره و خواستار تسریع در انجام عملیات مطالعه این پروژه ها شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه موضوع آبخیزداری و آبخوان‌داری در شرق استان فارس را ضروری عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که به صورت جدی و با قاطعیت در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است و یکی از سیاست های مهم دولت سیزدهم تامین اعتبارات لازم برای این حوزه می باشد.

کد خبر: ۱۹۷٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha