۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
فرایندهای انسانی در شعب، علت تاخیر عملیاتی شدن طرح چک الکترونیک
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی مطرح کرد

فرایندهای انسانی در شعب، علت تاخیر عملیاتی شدن طرح چک الکترونیک

محرمیان درخصوص اجرای نشدن طرح چک الکترونیک گفت: فرایندهایی داخل هر بانک وجود دارد، درواقع زیرساخت فنی مهیا بوده ولی فرایندهای انسانی در ستاد و شعب زمان بر بوده است.

به گزارش بازار، مهران محرمیان در خصوص علت مراسم رونمایی امروز از چک الکترونیک در بانک صادرات گفت: مهم ترین اتفاق چک الکترونیک یا همان چک دیجیتال، حذف فیزیک چک است. بنابراین با این مسئله محدودیت چک از بین رفته و ذی نفع و صادرکننده مانند گذشته مجبور نیستند برخی کارها را به صورت فیزیکی انجام دهند و همچنین مشکلات در بحث نقل و انتقال چک بین این دو طرف از بین میرود بخصوص اگر یکی از طرفین معاملات تجاری در شهرهای مختلف حضور داشتند با راه اندازی چک الکترونیک تسهیل برای ارتباط کاربران چک به وجود می آید.

محرمیان افزود: چک الکترونیک در خصوص بالارفتن اعتبار چک و کاهش کلاهبرداریها نیز موثر است مراسم رونمایی از چک الکترونیک چند هفته گذشته در بانک مرکزی انجام شد. در آن زمان سه بانک در مرحله عملیاتی قرار داشتند و تا این لحظه چند بانک دیگر نیز به این طرح پیوستند و به ترتیب این طرح را عملیاتی می کنند.

وی درخصوص اجرای نشدن این طرح تا به امروز ادامه داد: هر سه بانک که در بانک مرکزی اسم آنها برده شده بود عملیاتی بودند منتها یکسری فرایندهایی داخل هر بانک وجود دارد که تاخیر اجرایی شدن از آن روز تا به الان به این علت بوده درواقع زیرساخت فنی مهیا بوده ولی فرایندهای انسانی در ستاد و شعب زمان بر بوده است.

کد خبر: ۱۹۷٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha