۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
۵۵ درصد اقلام صادراتی مازندران فرآورده‌های لبنی است
عضو کمیسیون تخصصی بازار و سرمایه اتاق بازرگانی مازندران:

۵۵ درصد اقلام صادراتی مازندران فرآورده‌های لبنی است

ساری - عضو کمیسیون تخصصی بازار و سرمایه اتاق بازرگانی مازندران، با اشاره به رشد ۴۸ درصدی حجم صادرات استان گفت: ۵۵ درصد مربوط به فراورده‌های لبنی بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی احسانی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست اتاق بازرگانی مازندران و جلسه بازار و سرمایه با بیان اینکه امسال ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه درگردش صادراتی در استان پرداخت شده است، گفت: رقم صادرات حدود ۱۷۰ میلیون دلاری متناسب با میزان تسیهلات پرداختی نیست.

وی با اظهار اینکه میزان صادرات از نظر ارزش ۴۲ درصد نسبت به مدت ۹ ماه سال قبل کاهش داشته است، گفت: بیشترین اقلام صادراتی مربوط به فرآورده های لبنی بوده و کشورهای عراق،قزاقستان و روسیه سه کشور و مقصد اول صادرات کالاهای استان بوده است.

معاون سابق استانداری مازندران با بیان اینکه هفت درصد صادرات مربوط به سیمان، هفت درصد مختص بستنی و بقیه سایر کالاها بده است، یادآور شد: بیشتر بنگاه های تولیدی و کسب و کار استان از نوع کوچک و خرد هستند و باید با ارائه تسهیلات سرمایه درگردش و صادراتی مورد حمایت قرار گیرند.

احسانی یادآور شد: عمده بنگاه‌های صادراتی از نوع متوسط هستند درحالی که بانک توسعه صادرات باید در هشت مورد و سرفصل، تسهیلات سرمایه درگردش ارائه دهد و اگر بتوانیم سمت و سوی کمیسیون بازار و سرمایه را به سمتی ببریم که از واحدهای صادراتی حمایت شود.

وی خواستار رونق بخشی به کسب و کارهای صادراتی و تولیدی برای رقابت پذیری در حوزه صادرات شد و گفت: راهکارهای اجرایی حمایت از صادرات باید بررسی و محقق شود.

کد خبر: ۱٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha