۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
تکمیل مسیرهای تجاری سیستان و بلوچستان طی سه سال آینده
در نشست مسئولان راه و شهرسازی و استاندار مطرح شد؛ 

تکمیل مسیرهای تجاری سیستان و بلوچستان طی سه سال آینده

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: باتوجه به اهمیت نقش راهها در رشد ترانزیت و تجارت کالا در سیستان و بلوچستان تکمیل پروژه های راهسازی در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در نشست با مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان، اظهار داشت: تجارت پر رونق در سیستان و بلوچستان احتیاج به شبکه منظمی از راههای ارتباطی و تجاری میان شمال و جنوب استان دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا باید زیرساختهای راه در مسیر ارتباطی چابهار _میلک به عنوان یکی از کریدورهای اصلی تجارت جهانی تکمیل شود تا شاهد تسهیل در رفت و آمدها و حمل و نقل بین المللی باشیم.

کرمی افزود: اقدامات ارزشمندی در چند سال اخیر برای توسعه بزرگراه در استان صورت گرفته است اما همچنان به منظور جبران عقب ماندگی های تاریخی در این بخش نیازمند عزم ملی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت تامین مسکن مناسب برای شهروندان، تصریح کرد: با توجه به اینکه مسکن در مسائل اقتصادی و اجتماعی نقش اصلی را ایفا می‌کند باید در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان از مشارکت مردمی بیشتر بهره گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: همچنین ضروری است در برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان که اراضی فراتر از نیاز وجود دارد ضمن حرکت به سمت ساخت واحدهای ویلایی و باغ ویلا با اقدامات خلاقانه از معماری ایرانی و اسلامی استفاده کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان،هم گفت: تمام تلاش این اداره کل افزایش سرعت انتقال بار و مسافر و همچنین ایمنی سفر در محورهای ارتباطی است.

عطااله اکبری افزود: طی سه سال آینده با جذب منابع ملی و استانی مسله ساخت بزرگراه در این استان به پایان خواهد رسید.

وی از بهره برداری ۷۱ کیلومتر بزرگراه با اعتبار حداقل ۱۲۰۰ میلیارد تومان تا پایان سالجاری در این استان خبر داد و تصریح کرد: این اداره کل با وجود بدهی افزون بر ۵۰۰میلیارد تومانی به پیمانکاران در حال حاضر ساخت افزون بر ۱۴۰ کیلومتر پروژه راهسازی را در دستور کار دارد که در صورت تخصیص به موقع منابع مالی ۷۱ کیلومتر از آن را تا پایان سالجاری آماده بهره برداری می شود.

اکبری هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه را سیستان و بلوچستان۲۰میلیارد تومان ذکر کرد.

کد خبر: ۱۹۷٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha