۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
رشد ۳.۵ برابری صادرات غیر نفتی بندر چابهار
در گفتوگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

رشد ۳.۵ برابری صادرات غیر نفتی بندر چابهار

چابهار- عسگری نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۳.۵ برابری صادرات غیر نفتی بندر چابهار در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

قاسم عسگری نسب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون صادرات کالاهای غیر نفتی از بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ برابر رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، گفت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۵.۵ درصد رشد داشته است.

عسگری نسب با اشاره به تفاهمات انجام گرفته با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و همکاری این گروه در برقراری خطوط و سرویس های منظم کشتیرانی به مبدأ و مقصد بندر چابهار از روند افزایشی عملیات کانتینری و رشد آن نسبت به پارسال اشاره و افزود: به دنبال همکاری خوب صورت گرفته توسط گروه کشتیرانی و سازمان بنادر و دریانوردی، هزینه‌های دریایی انتقال کانتینر از مبادی و مقاصد آسیای جنوب شرقی، هند و کشورهای حوزه خلیج فارس به بندر چابهار کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: ارائه خدمات مطلوب تخلیه و بارگیری به تمام گروه‌های کالایی، کاهش هزینه‌های کالا و کانتینر و افزایش ترافیک کالا و کشتی در بندر چابهار از اهداف اصلی اداره کل برای استفاده مطلوب از زیرساخت‌های ایجاد شده و توسعه فعالیت‌ها و کسب و کارهای مرتبط با دریا است.

کد خبر: ۱۹۶٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha