۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
افزایش بیش از ۵۰ درصدی افراد گرسنه در جهان

افزایش بیش از ۵۰ درصدی افراد گرسنه در جهان

شمار افرادی که در جهان از گرسنگی شدید رنج می‌برند ۵۷ درصد افزایش یافته و به رقم ۲۵ میلیون و سیصد هزار نفر رسیده است.

به گزارش بازار، تحلیل‌ها نشان می‌دهد شمار افرادی که با گرسنگی شدید در جهان دست و پنجه نرم می‌کنند در سه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بررسی‌های انجام شده سازمان بین‌المللی صندوق نجات کودکان در روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد شمار افرادی که از گرسنگی شدید رنج می‌برند در سه سال گذشته تقریباً ۵۷ درصد افزایش یافته و به رقم ۲۵ میلیون و سیصد هزار نفر رسیده است.

این سازمان در تارنمای خود اعلام کرد: شمار افرادی که با سطوح شدید گرسنگی مواجه هستند، از ۱۶ میلیون و صد هزار نفر از سال ۲۰۱۹ در هشت کشوری که بدترین آسیب را دیده‌اند، در بحبوحه بحران بی‌سابقه جهانی گرسنگی با افزایش وضعیت قحطی، تقریباً ۵۷ درصد افزایش یافته و به رقم ۲۵ میلیون وسیصد هزار نفر رسیده است.

به گفته این سازمان، افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، هائیتی، سومالی، سودان جنوبی، سودان و یمن کشورهایی هستند که بیشترین شمار افراد را در سطح اضطراری و فاجعه بار سوء تغذیه دارند.

سازمان بین المللی نجات کودکان اعلام کرد افغانستان بیشترین آسیب را از گرسنگی شدید دیده است و شمار افرادی که با سطوح شدید گرسنگی روبرو هستند از دو میلیون و پانصد هزار نفر در سال ۲۰۱۹ به شش میلیون و ششصد هزار نفر در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

این سازمان افزود امسال گزارش‌هایی از متوسل شدن مراقبین کودکان به مقابله ناامیدانه گزارش شده است. سازوکارهایی که حتی برخی را مجبور به فروش فرزندان خود کرده است.

نورا حسنین، سرپرست سازمان نجات کودکان در افغانستان، در این بیانیه اعلام کرد: ما دریافتیم در افغانستان کودکان آنقدر گرسنه هستند که نمی‌توانند آموخته‌های خود را در مدرسه به خاطر بیاورند. در نتیجه سوءتغذیه، آن‌ها همچنین بیشتر در معرض بیماری‌های تهدید کننده زندگی مانند وبا هستند. همچنین شاهد افزایش نگران کننده‌ای در سازو کارهای مقابله‌ای آسیب‌رسان مانند ازدواج کودکان و کار کودکان هستیم.

او افزود: پاسخ به این نیاز فزاینده بدون مشارکت کامل زنان در این واکنش غیرممکن است و ما به شدت نگران این یافته‌ها در چارچوب تعلیق فعلی برنامه‌ها هستیم.

یمن دومین کشوری است که بیشتر از همه از گرسنگی آسیب دیده است و شمار افرادی که با سوء تغذیه حاد مواجه هستند از سه میلیون و ششصد نفر به شش میلیون نفر رسیده است که در دو سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است.

شانون اورکات، سخنگوی سازمان نجات کودکان در یمن، در این بیانیه اعلام کرد: نزدیک به هشت سال درگیری و رکود شدید اقتصادی موجب گرسنگی و خطرات امنیتی در یمن شده است. کودکان با تهدید سه گانه گرسنگی، بمب و بیماری روبرو هستند. در ۱۸ ماه گذشته شاهد افزایش شمار کودکانی بوده ایم که از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند. نیازهای کودکان در یمن هنوز بسیار بیشتر از سطح فعلی بودجه و حمایت است.

پس از یمن جمهوری دموکراتیک کنگو با چهار میلیون و یکصد هزار نفر که با سطوح شدید گرسنگی روبرو هستند، در رتبه بعدی قرار دارد. در سودان و سودان جنوبی، حدود دو میلیون و سیصد هزار نفر در آستانه گرسنگی هستند، در حالی که در سومالی یک میلیون و سیصد هزار نفر و در جمهوری آفریقای مرکزی ۶۵۲ هزار نفر با سطوح شدید گرسنگی روبرو هستند.

این سازمان با استناد به سازمان برنامه جهانی غذا سازمان ملل اعلام کرد جهان اکنون با بدترین بحران گرسنگی در تاریخ مدرن مواجه است و حدود ۶۰ میلیون کودک زیر پنج سال ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ به سوء تغذیه حاد مبتلا شوند.

بر اساس اعلام سازمان برنامه جهانی غذا، شمار افرادی که در معرض خطر ناامنی غذایی حاد یا گرسنگی قرار دارند از ۱۳۵ میلیون نفر در ۵۳ کشور از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ به ۳۴۵ میلیون در ۸۲ کشور رسیده است.

کد خبر: ۱۹۶٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha