۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
تعرفه مشترکین کم مصرف سال آینده تغییر نمی کند| آبگیری تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در بهمن
وزیر نیرو در جمع خبرنگاران:

تعرفه مشترکین کم مصرف سال آینده تغییر نمی کند| آبگیری تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در بهمن

محرابیان وزیر نیرو با بیان اینکه تونل انتقال آب دریاچه ارومیه بهمن امسال آبگیری می شود، گفت: تعرفه آب مشترکین که کمتر یا مطابق الگو آب مصرف می کنند، گران نمی شود یا مقدار تغییر آن ناچیز خواهد بود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: علی اکبر محرابیان وزیر نیرو درحاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در جمع خبرنگاران درباره مشکلات تامین آب تهران، اظهار کرد: در گذشته کلان شهرها در حاشیه رودخانه ها و دریاها ایجاد می شدند تا امکان تامین آب پایدار برای آنها وجود داشته باشد. اما تهران یک ابر شهر است که در کنار آن رودخانه و منبع تامین آب پایداری وجود ندارد. به همین دلیل باید مدیریت مصرف آب در آن جدی گرفته شود.

او با بیان اینکه طی سال های گذشته به آب به عنوان مهم ترین رکن توسعه توجهی نشده است، افزود: از طرفی طرح های تامین آب در تهران در سال های گذشته به نتیجه نرسیده است. اما ما حالا اجرای این طرح هایی همچون آب چرخانی و تصفیه پساب ها در دستور کارقرار داده ایم. به عنوان مثال در سال جاری دو طرح تامین آب در تهران را دنبال می کنیم تا در کنار مدیریت مصرف آب، به صورت پایدار آب تهران تامین شود.

او با تاکید بر اینکه باید تمام نیازهای امروز کشور با بارندگی موجود تامین شود، اظهار کرد: در شرایط کنونی با اجرای پروژه مهار آب در سطح بالادستی و اجرای پروژه ها می توانیم در مسیر تامین آب مورد نیاز گام برداریم. امروز بزرگترین سد جهان که سد بختیاری نامیده میشود و جزو افتخارات ایران بوده هم اکنون در حال اجراست.

محرابیان با بیان اینکه دولت برای اجرای پروژه های بخش اعتبارات بالایی در نظر گرفته است، تصریح کرد: فعالان بخش صنعت باید ورود فعال تری در بخش پیمانکاری است، در سال های گذشته حضور شرکت های بخش خصوصی در این پروژه ها کاهش داشته است.

اخذ تمامی مجوزهای زیست محیطی برای چمشیر

وزیر نیرو درباره انتقادات مطرح شده درمورد سد سد چمشیرگفت: این سد یکی از سدهای بزرگ کشور است که توسط متخصصین کشور طراحی و حالا هم مراحل پایانی خود را سپری می کند. در اجرای این پروژه آخرین استانداردهای زیست محیطی لحاظ شده ضمن اینکه مطالعات آن نیز بر اساس ضوابط سخت گیرانه انجام شده است.

او با بیان اینکه سد چمشیر تمامی مجوزهای لازم را از سازمان محیط زیست اخذ کرده و تمامی استانداردها در آن به خوبی رعایت شده است، گفت: اخیرا یک تیم نظارتی از سازمان محیط زیست گزارش هایی منتشر کرد و به نوعی به نگرانی های کارشناسان پاسخ دادند.

آب؛ مهم ترین محور برنامه هفتم توسعه

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهم ترین محور توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در شرایط فعلی مساله آب است، ادامه داد : در بودجه ۱۴۰۱ ارقام بسیار خوبی برای پیشبرد پروژه های آبی در نظر گرفته شده بود. برای بودجه سل آینده هم احکام خیلی خوبی در این حوزه دیده شده که امیدواریم با همراهی مجلس مصوبات خوبی را برای سال آینده داشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع آب مهم ترین موضوع در برنامه هفتم توسعه است، اظهار کرد: امیدواریم که پروژه های این حوزه به سرعت اجرایی شده و هم زمان با آن شاهد مدیریت مصرف در بخش هایی همچون آب کشاورزی باشیم.

تعرفه مشترکان کم مصرف تغییری نمی کند

محرابیان درباره نرخ آب مصرفی گفت: طبق سیاست دولت اگر مصرف کننده ها مطابق الگو استفاده کنند افزایش قیمتی رخ نخواهد داد یا اگر تغییر قیمتی هم رخ دهد، این تغییر خیلی بزرگ نخواهد بود. اما باید مصارف بالاتر از الگوی مجاز محدود و ممنوع شود و سیاست گذاری ها هم باید در همین راستا باشد. ضمن اینکه با توجه به اعتراضات مردمی به مصرف بیش از حد عده ای موضوع مدیریت مصرف باید جدی اجرا شود.

آخرین وضعیت از طرح انتقال آب به ارومیه

این عضو کابینه سیزدهم در بخش دیگری از سخنان خود درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: متاسفانه در درایچه ارومیه با کاهش شدید بارش ها مواجه بودیم. ضمن اینکه در اجرای پروژه های انتقال آن هم اختلالاتی فنی پیش آمد. البته هم اکنون عملیات اصلاح خط انتقال آب در حال انجام بوده و بر اساس گزارش های دریافتی از پیمانکار تا بهمن ماه امسال آبگیری خواهد شد.

او ادامه داد: البته هم زمان با اجرای این طرح دنبال این هستیم که با کنترل برداشت ها و جلوگیری از حفر و برداشت از چاه های غیر مجاز مصرف آب را در این حوزه مدیریت کنیم.

کد خبر: ۱۹۶٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha