۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
در صنعت آب بی نیاز از کشورهای خارجی هستیم
معاون وزیر نیرو:

در صنعت آب بی نیاز از کشورهای خارجی هستیم

معاون وزیر نیرو گفت: باوجود تحریم‌ها به همت تلاش صنعتگران آب می توان گفت که تقریبا در صنعت آب بی نیاز از کشورهای خارجی هستیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: محمد جهانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: نمایشگاه‌ها فرصت و سازو کار خوبی برای ارائه توانمندی‌های بخش‌های مختلف و ایجاد فرصت‌ها و شرایط برابر برای عرضه کنندگان خدمات، کالاها و تولیدکنندگان است. نمایشگاه یک فرصت طلایی هم برای تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان محسوب می‌شود. این نمایشگاه محل تبادل اطلاعات خواهد بود و آنچه که در نمایشگاه مشاهده می‌کنیم، ظرفیت‌های یک کشور در آن صنعت است.

او ادامه داد: حضور ۱۷۰ شرکت داخلی و خارجی نشان از اهمیت این رویداد است و می تواند باعث پیشرروی در این صنعت شود. صنعتگران ما با وجود تحریم‌ها با تلاش مضاعف و تمرکز بیشتر بر توانمندی‌های داخلی عمده نیازهای کشور در صنعت آب را توانستند تامین کنند. ما امروز تقریبا در صنعت آب بی نیاز هستیم. با حمایت دستگاه‌های مربوطه نیز امیدواریم موارد معدود هم تجاری سازی شود و جای خود را در چرخه تولید پیدا کند.

جهانبخت می گوید: صنعت آب کشور ما در شرایط آماده برای برداشتن قدم‌های گام دوم انقلاب اسلامی است که شرکت‌های دانش بنیان نقش زیادی در آن داشتند. بخش آب وزارت نیرو با تاکید بر ارتقا بهره وری آب در همه مصارف، توسعه فناوری‌های نوین در جمع آوری فاضلاب و بازچرخانی پساب، در استفاده از پمپ‌های نامتعارف اولویت‌های خودش را تعیین کرده است.

او با اشاره به شرایط ایجاد شده برای مدیریت آب گفت: توسعه مصارف، برای ارزش ذاتی و اقتصاد آب شرایطی را فراهم کرده که در مدیریت آب نیازمند تغییرات اساسی هستیم. برنامه‌های ما با تاکید بر اصلاح مدیریت منابع آب کشور و ایجاد منابع آبی مناسب با توجه به شرایط آبی کشور تعیین شده است. درنهایت در مسیر مدیریت عادلانه آب کشور نیازمند متخصصان برای تحقق اهداف تعیین شده هستیم.

گفتنی است افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه آب و آب و فاضلاب با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب وآبفا در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

کد خبر: ۱۹۶٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha