۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
 قیمت تولیدات کشاورزی متناسب با گرانی افزایش یابد
نماینده ولی فقیه در گلستان:

قیمت تولیدات کشاورزی متناسب با گرانی افزایش یابد

گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: باید قیمت تولیدات کشاورزی متناسب با گرانی ها افزایش یابد و حمایت بیشتری از آنها شود.

سید کاظم نورمفیدی ظهر جمعه در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد : برای آنکه مردم همراه مسئولین باشند باید از توانمندی های آنها آگاه شوند و این شفافیت را باید مسئولین ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: امامان جمعه بالاخص نمایندگان ولی فقیه باید مطالبه گر حقوق مردم باشند و از سوی دیگر همچنین باید از نظام و مسئولیت آن دفاع کنند اما در شرایط فعلی کنار هم قراردادن این دو مشکل است.

وی با بیان این نکته که شرایط کشاورزان گلستانی در گذشته برتر بوده، یاداورشد: در حال حاضر گرانی در بخش های مختلف امان زارعان را بریده و دیگر قادر به تولید با حداکثر توان نیستند.

آیت الله نور مفیدی ادامه داد: باید قیمت تولیدات کشاورزی متناسب با سایر گرانی ها افزایش یابد و حمایت بیشتری از آنها شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان ضمن اشاره به اینکه گلستان در گذشته قطب تولید پنبه کشور بوده و در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار پنبه مورد نیاز کشور در استان تولید می شد، اضافه کرد: در حال حاضر کمتر از ۲۰ هزار هکتار از اراضی گلستان به کشت پنبه تخصیص یافته که این کاهش لطمه جدی به استان وارد کرده است.

به گفته وی، صنعت دامداری گلستان به شدت تحت فشار است و دامدار به علت افزایش هزینه های تولید و نگه داری مجبور به فروش دام مولد خود شده است.

آیت الله نورمفیدی با بیان این نکته که بخشی از کشاورزی توسط خداوند فراهم می شود، افزود: حفظ و نگه داری خاک بر عهده خودمان است و باید آن را آباد کنیم.

وی ادامه داد: گلستان از نظر تامین آب استان فقیری است زیرا بیش از ۷۰ درصد منابع آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود.

کد خبر: ۱۹۶٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha