۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
نرخ خرید گندم بر اساس کیفیت لحاظ می شود
وزیر جهاد کشاورزی:

نرخ خرید گندم بر اساس کیفیت لحاظ می شود

گرگان_وزیر جهاد کشاورزی، گفت: باید در خرید گندم کیفیت این محصول لحاظ شود تا کشاورزان به تولید گندم با کیفیت روی بیاورند.

سید جواد ساداتی نژاد ظهر جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه گلستان، اظهار کرد: گلستان یکی از ستون های اصلی تامین امنیت غذایی کشور محسوب می شود و ظرفیت های بالقوه این استان باید شکوفا شود.

وزیرجهاد کشاورزی با بیان این نکته که ظرفیت های کشاورزی گلستان به فراموشی سپرده شده، افزود: گلستان یکی از قطب های اصلی تهیه مواد غذایی کشور است و بر این اساس مدیران نباید منتظر تصمیم گیری در تهران بمانند.

ساداتی نژاد با بیان این نکته که گلستان رتبه نخست در کشت قراردادی را کسب کرده، یاداورشد: کشاورزی قراردادی مدرن ترین ابزار حمایت از زارعان است.

وی ادامه داد: در کشت قراردادی با تهیه نهاده های مورد نیاز کشاورزان، هزینه های مالی زارعان حمایت می شود.
ساداتی نژاد از هوشمند سازی زنجیره تامین مرغ کشور خبرداد و اظهار کرد: گلستان در تولید مرغ کشور نقش مهمی دارد و بخش عمده ای از بازار تهران را تامین می کند.

وی در خصوص افزایش قیمت محصولات کشاورزی بیان کرد: تغییر در قیمت خرید تضمینی گندم قدم جدی بود تا سایر تولیدات کشاورزی نیز افزایش قیمت داشته باشند و به این ترتیب کشاورزی از قالب معیشتی به اقتصادی تغییر حالت می دهد.

به گفته ساداتی نژاد، باید در خرید گندم کیفیت این محصول لحاظ شود و تا کشاورزان به تولید گندم با کیفیت روی بیاورند.

کد خبر: ۱۹۶٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha