۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
چانگان یونیتی معرفی شد؛ خودروی وارداتی با کیفیت سایپا در راه بازار
بازار از محصول جدید نارنجی پوشان گزارش می دهد

چانگان یونیتی معرفی شد؛ خودروی وارداتی با کیفیت سایپا در راه بازار

امروز، شرکت سایپا چانگان یونیتی را برای معرفی و تست در اختیار اصحاب رسانه قرار داد، این خودرو با قدرت ۱۷۷ اسب بخار، تکنولوژی و کیفیت بالا و قیمت ۱.۵ میلیاردتومانی رقیب جدی سایر کراس اوورهای بازار است.

بازار؛ گروه خودرو: امروز گروه خودروسازی سایپا با دعوت از اصحاب رسانه جدیدترین محصول خود یعنی چانگان یونیتی را جهت معرفی کرد. چانگان یونیتی را می توان جدیدترین محصول دومین خودروساز بزرگ خاورمیانه معرفی کرد، این محصول وارداتی در کلاس کراس اوور شهری تک دیفرانسیل می تواند معادلات کیفیت و قدرت را نسبت به سایر هموطنان رقیب در بازار تغییر دهد. توسعه و تنوع سبد محصول گروه خودروسازی سایپا می تواند کمک فراوانی به کاهش قیمت ها در بازار و البته تامین نیاز مشتریان کند. هرچند که باید این مورد را ذکر کرد که عرضه چانگان یونیتی نشان از رشد و بهبود نقدینگی این گروه خودروسازی دارد. در ادامه تست این خودرو را از نظر خواهید گذراند:

آنچه که در زمان بررسی این خودرو توجه خبرنگار «بازار» را به خود جلب کرده بود، کیفیت تولید، کیفیت رنگ و فناوری های به کار رفته در ساخت یونیتی بود

طراحی و ساخت ۲۰۲۰

شرکت خودروسازی چانگان سال ۲۰۲۰ محصول جدید خود را معرفی کرد، این خودرو به دلیل شرایط سختگیرانه و محدودیت های کرونایی این محصول در سال ۲۰۲۱ عرضه بازار شد. چانگان یکی از خودروسازان بزرگ چین محسوب می شود، این واحد تولیدی برای کسب سهم بیشتر از بازارهای جهانی فلسفه «کیهان» را در دستور کار طراحی خود قرار داد. با خط مشی «جهانی شدن» محصول یونیتی در چانگان تولید شده است.

در نمای جلو خودرو شاهد طراحی مشابه خودرو هیوندای «نکسو» هستیم، چراغ های کشیده باریک در کنار جلوپنجره چهار ظعی ماتریسی با ارتفاع سپر قابل توجه، در کنار حجم های مناسب روی گلگیر و کاپوت حس محصول اسپرت و سریع را به مشتری القا می کند.

در نمای جانبی این خودرو، طراحی محصولات ژاپنی را در ذهن تداعی می کند. در این نما حجم و خطوط شخصیت بدنه ظاهر جسورانه به خودرو داده است، با تفاوت اینکه شیب ملایم سقف این خودرو برخلاف سایر خودروهای چینی متناسب با دهک قدی مشتریان ایرانی است.

در نمای عقب خودرو شاهد طراحی یونیتی با الگو برداری از خودروهای اس یو وی آکورا هستیم، پختگی طراحی در چانگان یونیتی منجربه استقبال فراوان مشتریان از آن خواهد شد. چراغ های کشیده عقب، ارتفاع سپر و کیت های اگزوز مثلثی تداعی کننده محصولات دو دیفرانسیل برای مشتریان است.

آنچه که در زمان بررسی این خودرو توجه خبرنگار «بازار» را به خود جلب کرده بود، کیفیت تولید، کیفیت رنگ و فناوری های به کار رفته در ساخت یونیتی بود.

کابین لوکس و با کیفیت

چانگان برای کسب سهم بازار جهانی، محصولی را طراحی و تولید کرده است که متناسب با سلیقه مشتریان در سراسر دنیا است. در زمان ورود به کابین یونیتی ابتدا دو مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی برای کنسول میانی و کلاستر(پشت آمپر) توجه را جلب می کند. بعد از آن داشبور تی شکل با کلیدهای پیانویی جهت کنترل امکانات رفاهی بیشتر دیده می شود.

در زمان قرار گرفتن پشت فرمان، فرمان دی کات، کلیدهای کنترلی کروز کنترل و نمایشگر متناسب با سیلقه مشتریان است. کنسول مرکزی این خودرو به گونه ای طراحی شده است که می تواند در مسیرهای طولانی خستگی برای راننده ایجاد نکند. سراسپید دنده و کلید کنترل دوربین ثبت وقایع در کنار یک دیگر تعبیه شده است، این حالت حس ارگونومی در کنار دسترسی آسان سرنشینان به اجزای کابین را بیشتر می کند. صندلی های اسپرت این خودرو در کنار سقف شیشه ای و البته زاویه مناسب دید راننده علیرغم ارتفاع بالای این خودرو، حس سریع بودن را دو چندان کرده است.

در این خودرو کنترل مدل رانندگی در کنسول مرکزی و دسترس راننده قرار گرفته است، به این وسیله راننده می تواند مدل رانندگی را براساس شرایط دینامیکی خودرو تنظیم کند. دریچه های پرتاب باد سیستم تهویه در این خودرو به گونه ای طراحی شده است که گردش هوا مناسبی ایجاد می کند.
روی داشبور این خودرو نیز نور پردازی میانی انجام شده است، گفتنی است که یونیتی به کول باکس نیز مجهز است.

در یونیتی صندلی راننده به صورت برقی تنظیم می شود، اما صندلی سرنشین جلو به صورت دستی قابلیت تنظیم دارد. صندلی های عقب نیز امکان جمع شدن و افزایش حجم فضای بار را دارند.

یونیتی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژر با قدرت ۱۷۷ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است

قوای فنی قوی و کم استهلاک

یونیتی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژر با قدرت ۱۷۷ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این خودرو به یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه از نوع تر و فرمان برقی مجهز شده است. خبرنگار «بازار» متوجه شد که در زمان استارت خودرو کمترین صدا و لرزش به داخل کابین راه می یابد که نشان از عایق صوتی مناسب است.

در زمان روشن کردن خودرو و انتخاب مدل رانندگی اعم از؛ اقتصادی؛ نرمال و اسپرت راننده می تواند ترمز دستی برقی را که نزدیک لیور دنده است، غیرفعال سپس حرکت کند. خبرنگار بازار در زمان حرکت با سرعت بالا در یونیتی متوجه شد که سیستم تعلیق این خودرو ضربات سطح جاده را به لطف رینگ و لاستیک ۱۹ اینچی به خوبی جذب می کند. پایداری و فرمان پذیری این خودرو در کنار گیربکس گوش به فرمان حکایت از توسعه صنعت خودرو چین دارد.

موتور و گیربکس یونیتی براساس رفتار رانندگی و شرایط سوختی کشور کالیبره شده است، توربوشارژر این خودرو حتی در دورهای پایین نیز قدرت مطلوبی تولید می کند. سیستم ترمز ای بی اس در کنار فناوری کنترل پایداری به همراه سامانه شناسایی نقاط کور خودرو، سطح ایمنی در زمان حرکت با سرعت بالا را تقویت می کند.

براساس کالیبراسیون موتور و گیربکس خودرو، با در نظر گرفتن کیفیت بالای قطعات چانگان می توان گفت این محصول جز کم استهلاک ترین کراس اوورهای چینی در بازار است. گفتنی است که چانگان یونیتی دومین محصول صنعت خودرو چین در کشور است که ستاره های ایمنی یورانکپ را دریافت کرده است.

در پایان باید اشاره داشت که خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا یکی از عوامل موفقیت این محصول در بازار است.

امکانات رفاهی

چانگان تلاش کرده است علاوه بر طراحی به روز و پخته، از فناوری های جدید در یونیتی استفاده کند. این خودرو به سیستم های ورود بدون سوئیچ، کنترل الکترونیکی پایداری، ترمز پارک برقی، کروز کنترل تطبیقی، کمکی حرکت در سربالایی، سنسور باران، سقف شیشه ای، سنسور نور، شش کیسه هوا ده نقطه ای، دوربین ضبط وقایع و استارت دکمه ای مجهز است. نکته قابل توجه قرارگیری تنظیم آینه ها روی داشبور و البته دستگیره های در هوشمند این خودرو بود.

همچنین باید اشاره داشت که کیفیت قطعات کابین این خودرو نسبت به برخی از محصولات گران قیمت چینی در بازار کشور بهتر بود، این مساله می تواند در بازار به عنوان مزیت سبب برتری یونیتی شود.

چانگان یونیتی احتمالا در بازه قیمتی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان راهی بازار شود

یونیتی چند قیمت؟

چانگان یونیتی احتمالا در بازه قیمتی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان راهی بازار شود. باتوجه به وارداتی بودن این محصول می توان پیش بینی کرد که سهم بازار قابل توجهی سایپا در بازار کراس اوورهای کشور کسب خواهد کرد. زمان عرضه این محصول احتمالا تا پایان سال جاری باشد. بزودی گزارش ویدیویی این خودرو در «بازار تی وی» منتشر خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۶٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      1 0
      ثبت نام کی شروع میشه؟
    • سعید IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 0
      یه زمانی ماشین های آمریکایی مونتاژ میشد، بعد رسیدیم به ماشین های اروپایی، بعد کره ای، الانم افتخارمون شده واردات چینی. با همون سرعتی که اونا دارن جلو میرن ما داریم عقب میریم