۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
محور مواصلاتی بهار– لالجین ساماندهی می‌شود
معاون میراث فرهنگی همدان:

محور مواصلاتی بهار– لالجین ساماندهی می‌شود

همدان - معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از ساماندهی محور مواصلاتی بهار– لالجین در این استان خبر داد.

علیرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار از ساماندهی و توسعه فضاهای گردشگری محور مواصلاتی بهار – لالجین خبر داد و گفت: در راستای توزیع پتانسیل‌ها و ساماندهی مسیر دسترسی به مناطق نمونه گردشگری در سطح استان، نسبت به مطالعه محور گردشگری میدان نیایش شهر بهار تا میدان شهرداری لالجین به عنوان مسیر دسترسی به شهر جهانی سفال لالجین اقدام شد.

وی افزود: پروژه طراحی شهری محور گردشگری، تفریحی و توریستی بهار تا لالجین از میدان نیایش شهرستان بهار تا ورودی شهر لالجین به عمق حدود ۶۰ متر در دو طرف جاده امتداد می‌یابد.

معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: این محور گردشگری به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی به مرکز استان و قرارگیری در محور اصلی مواصلاتی غرب به شرق کشور و فاصله کوتاه تا منطقه نمونه گردشگری بین المللی غار علیصدر پتانسیل خوبی برای ایجاد یک قطب گردشگری است.

وی ارائه راهبرد برای توسعه گردشگری دو روستای «دینار آباد» و «گنج تپه» که در حوالی این مسیر قرار دارند را از مزایای این طرح مطالعاتی برشمرد.

قاسمی گفت: با برقراری شبکه ریلی و توسعه راه آهن به سمت غرب کشور و قرارگیری در مسیر اصلی سفرهای زیارتی برون مرزی این راه مواصلاتی از سویی امکان خدمات رسانی به گردشگران مذهبی را فراهم می‌آورد و از سوی دیگر به مهاجرت معکوس به روستاهای حاشیه مسیر منجر خواهد شد.

کد خبر: ۱۹٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha