۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
بی میلی کشاورزان گلستانی به کشت کنجد | بازار فروش نیست
رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان:

بی میلی کشاورزان گلستانی به کشت کنجد | بازار فروش نیست

گرگان- موسی خانی، رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: نبود ادوات مکانیزه برای برداشت و فقدان بازار فروش، کشاورزان را نسبت به کشت کنجد بی میل کرده است.

علی موسی خانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم و اساسی از نظر اقتصادی مدیریت بازار و بازاریابی محصولات کشاورزی است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت : کنجد یکی از محصولاتی است که در دوران خشکسالی به دلیل کم آب بری باعث پایداری تولید می شود به همین علت کشت این محصول به کشاورزان توصیه می شود.

موسی خانی با بیان این نکته که کنجد محصولی کم آب بر است، بیان کرد: کنجد را می توان جایگزین کشت شالی به کشاورز معرفی کرد اما به علت آنکه بازار مناسبی برای این محصول در استان وجود ندارد زارعان راغب به تولید آن نیستند.

وی با بیان اینکه برداشت دستی کنجد یکی از چالش هایی است که کشاورزان را بی میل به کشت کرده، افزود: باید با مکانیزاسیون این محصول، فرایند برداشت را برای زارعان تسهیل کرد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان یادآورشد: مهیا کردن بازار فروش برای محصولات کشاورزی مانند کنجد، کشاورز را ترغیب به انجام کشتی غیر از برنج به دلیل خشکسالی خواهد کرد.

او در خاتمه یادآور شد: برای رفع این موانع جهاد کشاورزی استان تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا زارعان انگیزه بیشتری برای کشت محصولات کم آب بر و اقتصادی داشته باشند.

کد خبر: ۱۹۶٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha