۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام در سال آینده با تامین اعتبار
مدیرعامل موسسه جهاد نصر اعلام کرد

اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام در سال آینده با تامین اعتبار

مدیرعامل موسسه جهاد نصر اعلام کرد: سال آینده به محض تامین اعتبار، اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام در سطح ۲۵۵ هزار هکتار آغاز می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رضا عظیمی رستگی اظهار داشت: مطالعات فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای خوزستان و ایلام از سال گذشته شروع شده و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

وی افزود: برای تامین اعتبار فاز دوم این طرح، دو مسیر را دنبال می‌کنیم که یکی از آن از طریق فاینانس داخلی و دیگری استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.

عظیمی رستگی درباره تامین اعتبار از مسیر فاینانس داخلی اظهار داشت: با یک سرمایه‌گذار داخلی برای تامین اعتبار فاز دوم طرح مذکور صحبت و تفاهمنامه‌ای را مبادله کردیم، ضمن آن که ردیف اعتباری دیگری نیز از طرف وزیر جهاد کشاورزی و رییس جمهوری در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: این دو روش تامین اعتبار به موازات هم پیش می‌رود تا بتوانیم بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام را از محل داخلی و بخش دیگر را از محل منابع خارجی تامین کنیم.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر درباره تخصیص آب برای فاز دوم این طرح نیز تصریح کرد: تا زمانی که تخصیص آب برای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام را از وزارت نیرو نگیریم، اجرای آن معنی پیدا نمی‌کند و از این رو تامین اعتبار و تامین آب را باید با هم انجام دهیم.

وی با بیان این که بخش‌های عمده‌ای از آب فاز دوم این طرح تامین شده است، گفت: بخش‌های دیگری از این طرح نیاز به آب دارد که باید تخصیص داده شود.

عظیمی رستگی اضافه کرد: تفاهم‌نامه اولیه برای فاز دوم طرح با وزارت نیرو شده، اما ما پیگیر هستیم نظر قطعی‌تری برای تامین آب داشته باشیم.

کد خبر: ۱۹۶٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha