۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
محصولات کم آب بر در گلستان بازار فروش ندارد
یک کشاورز گلستانی:

محصولات کم آب بر در گلستان بازار فروش ندارد

گرگان- زارعی، کشاورز گلستانی گفت: به رغم تاکید دولت به کشت محصولات کم آب بر، تاکنون بازار فروشی برای تولیدات جایگزین تعریف نشده است.

محسن زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: کنجد بهترین جایگزین و باصرفه ترین محصول به جای کشت برنج در گلستان است که ترویج کاشت آن علاوه بر درآمد بالا، منابع آب زیرزمینی استان را حفظ خواهد کرد.

این کشاورز گلستانی افزود: یکی از مشکلات در مورد کنجد، برداشت با دست بود که با توجه به بالا بودن هزینه کارگری، کشت این دانه برای کشاورزان صرفه نداشت.

زارعی با بیان این نکته که باید بازار فروش کنجد ایجاد شود تا کشاورز از انگیزه کشت داشته باشد، افزود: توجیه زارعان برای توسعه کشت کنجد زمانی امکان پذیر است که بازاریابی مناسب برای این محصول شده باشد.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت روغن خوراکی و همچنین کیفیت بالای روغن استحصالی از دانه کنجد، این نوع روغن در بازار تقاضای زیادی داشته که درآمد مناسبی برای کشاورزان خواهد داشت.

به گفته وی، کنجد در مقایسه با سایر محصولات زراعی بهاره و تابستانه مقاومت بیشتری به خشکی دارد و با فراهم شدن حداقل رطوبت مورد نیاز، می‌تواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

زارعی با بیان این نکته که خرید کنجد به صورت توافقی انجام می شود، اضافه کرد: در حال حاضر کنجد در بازار به قیمت 85 هزار تومان به فروش می رود.

این کشاورز گلستانی در خاتمه یادآور شد: برداشت محصول کنجد در ارقام محلی به صورت سنتی بوده و نیاز به برداشت سبز محصول و خرمن دارد که علاوه بر اینکه هزینه‌های زیادی به کشاورز تحمیل می کند منجر به هدر رفت زمان نیز می شود.

کد خبر: ۱۹۶٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha