۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
بهترین نمایندگی لوازم یدکی ون وانا

بهترین نمایندگی لوازم یدکی ون وانا

یکی از بهترین خودروهایی که در طی سالهای اخیر در ایران مونتاژ شده و به محبوبیت گسترده ای دست یافته است، ون وانا است.

به گزارش بازار، یکی از بهترین خودروهایی که در طی سالهای اخیر در ایران مونتاژ شده و به محبوبیت گسترده ای دست یافته است، ون وانا است. این خودرو که زیر مجموعه ای از کمپانی چینی فوتون موتور به شمار میرود، یکی از محبوب ترین و بهترین خودروهای این کمپانی در ایران به شمار میرود.

این روزها که واردات خودروهای لوکس به دلیل تحریم ها به حداقل رسیده است، یکی از مشکلاتی که افراد با آن رو به رو هستند، کیفیت پایین خودروهای تولید شده داخلی است که انتخاب و خرید خودرو را به حداقل رسانده است. در این میان خودروهای بزرگ مانند ون، به دلیل توجه کمی که در طراحی و تولید به آنها میشود، جزو محدودترین خودروهای وارداتی هستند. یکی از بهترین خودروهایی که در طی سالهای اخیر در ایران مونتاژ شده و به محبوبیت گسترده ای دست یافته است، ون وانا است. این خودرو که زیر مجموعه ای از کمپانی چینی فوتون موتور به شمار میرود، یکی از محبوب ترین و بهترین خودروهای این کمپانی در ایران به شمار میرود. در ادامه به بررسی ویژگی ها و مشخصات ون وانا پرداخته شده و در نهایت به معرفی یکی از بهترین نمایندگی ها برای خرید لوازم یدکی ون وانا، اشاره خواهد شد.

فوتون ون وانا

همانطور که اشاره شد، ون وانا یکی از خودروهای زیر مجموعه فورلند است که خود در دسته خودروهای تولید شده توسط فوتون موتور محسوب میشود. این خودرو به دلیل ظرفیت نسبتا بالایی که دارد، به یکی از محبوب ترین و بهترین خودروها در سیستم حمل و نقل عمومی تبدیل شده است و کاربرد زیادی به عنوان یک خودروی شخصی ندارد. البته هیچ ممنوعیتی در استفاده از این خودرو به عنوان یک خودروی شخصی وجود ندارد و میتواند گزینه مناسبی به خصوص برای مسافرت های طولانی و خانوادگی به شمار برود.

خودروی ون وانا یک خودروی چهار سیلندر بنزینی بوده که علاوه بر بهره برداری از ۱۶ سوپاپ، میتواند ضریب تراکم ۱۰ به ۱ را به نمایش بگذارد. قدرت و توان موتور این خودرو در کنار سیستم انتقال قدرت دستی، باعث حرکت خودرو میشود. با این حال میتوان گفت این خودرو با احتساب وزن قطعات و سرنشینان آن، با وزن دو و نیم تنی، وزنی طبیعی دارد.

ون وانا یکی از خودروهای مناسب برای تردد در فضای شهری بوده و نمیتوان توقع داشت تا به سرعت و شتاب خیره کننده ای دست پیدا کند. این خودرو در نهایت میتواند به سرعت ۱۴۵ کیلومتر در ساعت برسد و در مدت ۲۲ ثانیه میتواند به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. خوشبختانه این خودرو جزو خودروهای پر مصرف به شمار نمیرود و میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در فضای شهری و بین شهری به شمار برود. این خودرو برای طی کردن مسافتی معادل ۱۰۰ کیلومتر حدودا ۱۲ لیتر بنزین مصرف میکند.

قابلیت ها و امکانات ون وانا

طراحی داخلی ون وانا

ون وانا یکی از خودروهای متوسط رو به خوب محسوب میشود که قابلیت و امکانات قابل توجهی در اختیار کاربران قرار میدهد. البته توجه به این نکته هم مهم است که در برخی موارد قابلیت هایی که ارائه میدهد در خودروهای داخلی نیز دیده میشود. در ادامه به معرفی قابلیت های ون وانا به صورت لیست پرداخته شده است:

  • بهره گیری از ترمز هیدرولیک و سیستم کمکی ترمز ضد قفل و سیستم توزیع نیروی ترمز

  • وجود کیسه های هوای ایمنی برای صندلی راننده و سرنشین صندلی

  • برخورداری از سیستم تهویه

  • بهره مندی از سیستم هشدار دهنده دنده عقب

  • مجهز به گرم کن شیشه عقب

لوازم یدکی ون وانا

لوازم یدکی ون وانا

یکی از دغدغه های اصلی برای خریداران خودروهای کمتر شناخته شده و کم مصرف، سخت پیدا شدن و عدم دسترسی به لوازم یدکی این دسته از خودروهاست. همانطور که میدانید، لوازم یدکی جزو کالاها و لوازم مصرفی خودرو  است که با گذر زمان دچار فرسودگی شده و نیاز به تعویض آنها پس از مدتی احساس میشود. در ادامه به بررسی و معرفی مهمترین دسته بندی ها در تهیه لوازم یدکی ون وانا اشاره شده است:

  • لوازم یدکی بدنه و داخلی ون وانا

لوازم یدکی بدنه و قطعات داخلی ون وانا شامل تمامی اجزا و قطعات قابل مشاهده در بیرون و درون خودرو میباشد. از جمله رینگ و لاستیک، بدنه و شیشه، آینه ها، قطعات روشنایی و چراغ ها، کمربندها و... .

  • لوازم یدکی سیستم جلوبندی و تعلیق ون وانا

لوازم جلوبندی و سیستم تعلیق ون وانا شامل کلیه قطعات و مجموعه سیستم ترمز، جلوبندی، سیستم باد و.. میشود. به طور کلی سیستم ترمز دستی، دیسک ترمز، کالیبر ترمز، دسته موتور، میل تعادل، کمک فنر، اکسل، بلبرینگ و... از جمله مهمترین قطعات این دسته بندی محسوب میشوند.

  • لوازم برقی و الکتریکی ون وانا

قطعات برقی، قطعات امنیتی، سنسورها و حسگرها جزو دسته بندی لوازم برقی و الکتریکی سیستم خودرو محسوب میشود و به کمک باتری نیروی لازمه و ابتدایی آن تامین میشود.

  • لوازم مکانیکی ون وانا

یکی از مهمترین دسته بندی ها در لوازم یدکی خودروها، دسته بندی لوازم مکانیکی سیستم خودرو است که خود شامل سیستم های بزرگی از جمله سیستم موتور، سیستم سوخت رسانی، سیستم خنک کننده و گرم کننده میشود و هر کدام از قطعات و اجزای کوچک تری تشکیل شده اند.

سیستم موتور شامل قطعات موتوری، لوازم انتقال نیرو، کلاچ و گیربکس و سرسیلندرها میشود. سیستم سوخت رسانی خودرو نیز شامل قطعات و اجزای اگزوز و سوخت رسانی میشوند. سیستم گرم کننده و خنک کننده خودرو نیز شامل قطعات کولر و بخاری، رادیاتور، لوله کشی برای خنک کردن قطعات و اجزای داخلی سیستم و... میشود.

موارد موثر در قیمت لوازم یدکی ون وانا

به طور کلی عوامل زیادی در لوازم یدکی ون وانا موثرند از جمله کیفیت محصولات تولید شده، نوع محصول و دسته بندی آن، سال تولید خودرو و قطعات یدکی، نرخ بازار ارز و... همگی میتوانند در قیمت این دسته از محصولات موثر باشند. همچنین جدا از موارد کلی، در نظر گرفتن قابلیت های بیشتر مانند گارانتی پس از فروش و یا نصب قطعه میتواند یکی از موارد موثر در قیمت این کالاها به شمار برود، به همین منظور توصیه میشود برای خرید لوازم یدکی خودرو، خرید از فروشگاه های معتبر و شناخته شده را در اولویت قرار دهید.

نمایندگی لوازم یدکی ون وانا

همانطور که در طول متن اشاره شد، خرید لوازم یدکی خودروهای کمتر شناخته شده مانند فوتون ون وانا، میتواند به یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان این دسته از خودروها تبدیل شود. پارتیفا یکی از فروشگاه های فعال در زمینه فروش انواع قطعات و لوازم یدکی خودروهای فوتون؛ از جمله ون وانا میباشد. شما میتوانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان از وبسایت پارتیفا دیدن نمایید.

کد خبر: ۱۹۶٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha