۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
تأمین یک هزار میلیارد تومان منابع نقدی در مسیر توسعه اردبیل
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تأمین یک هزار میلیارد تومان منابع نقدی در مسیر توسعه اردبیل

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: در سه ماه پاییز بیش از یک‌هزار میلیارد تومان منابع نقدی به پروژه‌های زیرساختی استان تزریق شده تا این طرح‌ها هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

سید حامد عاملی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای متعادل‌سازی هزینه‌ها، درآمدها و کاهش بار تورمی در جامعه اظهار کرد: دولت روزانه چهار میلیون بشکه توان فروش نفت را دارد که در حال حاضر این میزان فروش به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده که قطعا مبالغ حاصل از فروش نفت و سایر منابع کفاف تعادل درآمدها و هزینه‌ها را نمی‌کند.

وی تصریح کرد: تورم ایجاد شده باید به صورت علمی و کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته تا با کاهش هزینه‌ها، امکان تعادل‌سازی وضعیت اقتصادی و شرایط معیشتی مردم فراهم آید.

شاخص تولید ناخالص اردبیل و درآمد سرانه مردم از متوسط کشوری پایین‌تر است

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر دولت ۱۰۰ همت بدهی دولت گذشته را ماهانه پرداخت می‌کند و قطعا اولویت اصلی دولت کنترل تورم است اما استکبار جهانی نیز با تشدید تحریم‌ها و پروسه زمین‌گیر کردن ایران در خانه سعی می‌کند شرایط بسیار سختی را در حوزه اقتصادی ایران رقم بزند.

عاملی افزود: در استان اردبیل اصلی‌ترین رویکرد ما تقویت رویکردها در زمینه توانمندسازی تولید و ارتقای اشتغال با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است تا بخشی از عقب‌ماندگی‌ها در حوزه‌های مختلف جبران شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شاخص تولید ناخالص استان اردبیل و درآمد سرانه مردم از متوسط کشوری پایین‌تر است و سعی ما بر این است تا با بها دادن به افزایش تولید کالا، خدمات و ارتقای سرانه اشتغال، میانگین درآمد مردم و بهبود معیشت آنها را رقم بزنیم.

عاملی با پرهیز از هرگونه حرکت نمایشی، اعداد و آمارسازی دروغین در حوزه اشتغال اضافه کرد: باید اشتغال به معنای واقعی و عملیاتی شکل بگیرد تا ما کاهش نرخ بیکاری را در جامعه شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی افزایش تولید تا یک میلیون تن با اجرایی شدن پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین و توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای هدف‌گذاری شده و در کنار آن مدرن‌سازی باغات نیز در مناطق مختلف مد نظر است.

تکمیل ۱۵ صنعت متوسط و بزرگ استان با اشتغال ۱۲ تا ۱۵ هزار نفری

عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان با افزایش یک میلیون تن محصول کشاورزی در شمال استان، به منابع درآمدی مردم این خطه افزوده می‌شود و در کنار آن توسعه ۵۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای و یک‌هزار هکتار باغ مدرن می‌تواند فرصت اشتغال تا ۱۷ هزار نفر را در بخش کشاورزی فراهم آورد.

وی تکمیل ۱۵ صنعت متوسط و بزرگ استان را با اشتغال ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر یادآور شد و تصریح کرد: در کنار توجه به صنعت و معدن، در حوزه گردشگری نیز ما به تقویت زیرساخت‌ها به ویژه در بحث جاده، خط ریلی و هوایی نیاز داریم که اقدامات خوبی در این حوزه‌ها شروع شده است.

عاملی تکمیل بزرگراه شمال به جنوب را در کنار تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به شمال استان یادآور شد و گفت: بخش حساس و نقاط بحرانی راه آهن اردبیل – میانه با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان در سه ماه اخیر در اولویت قرار گرفته و قطعا سعی بر بهره‌برداری از این پروژه عظیم است.

استاندار اردبیل افزایش پروازهای هوایی به مقصد فرودگاه اردبیل، کاهش کنسلی‌ها در کنار راه‌اندازی پروازهای صبح و شامگاهی فرودگاه اردبیل را یادآور شد و افزود: در همه حوزه‌ها کار عمرانی و اجرایی با سرعت در حال انجام است و امیدواریم در استان اردبیل توجه به تولید و اشتغال به افزایش سرانه درآمدی مردم، مورد حمایت و توجه بیشتر قرار گیرد.

کد خبر: ۱۹۶٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha