۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
فعالان غیر قانونی بازار ارز نقره داغ می شوند

فعالان غیر قانونی بازار ارز نقره داغ می شوند

اعضای اتاق‌های قیمت‌گذاری دلار و طلای فردایی، اصناف غیرمجاز و دلالان ارزی در روز تعطیل هم به قیمت‌سازی های کاذب خود در کانال‌های تلگرامی ادامه می‌دهند حال آنکه طبق قانون هرگونه معاملات فردایی جرم است.

به گزارش بازار، حباب ارز طی روزهای گذشته و بعد از اقدامات مجرمانه دلالان ارزی در کانال‌های تلگرامی و اتاق‌های معاملاتی فردایی افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان با ترکیدن حباب ارزی و اقدامات قضایی روزهای آینده دستگاه قضا، بسیاری از فعالان غیرقانونی بازار ارز و دلالان، نقره داغ می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران دیروز از برخورد ضابطان قضایی با سه گروه از فعالان ارزی تحت عنوان اخلال گران بازار ارز خبر داد.

علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران در حاشیه تفاهم نامه سه‌جانبه همکاری متقابل قوه قضائیه، مرکز اطلاعات مالی و ضابطان دادگستری در اجرای تکالیف و قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم درباره آنچه برخورد با اخلال گران ارزی خوانده می‌شود گفت: حسب درخواست‌های مجریان دستگاه قضایی با سه گروه تحت این عنوان برخورد می‌کند.

وزارت اطلاعات نیز چند پیش همزمان با افزایش اقدامات سودجویانه برخی شبکه‌های دلالی در افزایش کاذب تقاضا در بازار ارز و ایجاد جو ملتهب اقتصادی در چند روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با اقدامات اطلاعاتی خود ضمن شناسایی فعالان غیرمجاز بازار ارز، حساب بانکی بیش از ۲۳۰۰ نفر از این افراد را مسدود و پیگیری قضایی اعمال مجرمانه آن‌ها را در دستور کار قرار داده اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، این افراد برخلاف مقررات و ضوابط اعلامی، اقدام به خرید و فروش غیرمجاز ارز در بازار غیررسمی و یا معاملات فردایی نموده و از این طریق موجب اخلال در نظام ارزی کشور شده‌اند.

کد خبر: ۱۹۶٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha