۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
لزوم گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی برق به عرصه‌های غیرفنی

لزوم گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی برق به عرصه‌های غیرفنی

معاون تجارت خارجی توانیر با اشاره به ناترازی اقتصادی و عدم تناسب بین تولید و مصرف برق در کشور بر لزوم گسترش موضوعات تحقیقاتی صنعت برق به مباحث غیرفنی و انجام مطالعات اقتصادی و اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش بازار، محمد اله داد در نشست تجاری سازی یافته‌های تحقیقاتی شرکت‌های زیرمجموعه، به گذار صنعت برق به سمت پروژه‌های کاربردی و مسئله محور اشاره و تصریح کرد: با توجه به ماهیت تخصصی صنعت برق، تاکنون موضوع تحقیقات بیشتر به مسایل فنی اختصاص داشت، اما ناترازی اقتصادی و ناترازی تولید و مصرف برق به انجام پژوهش‌های غیر فنی و مطالعات اقتصادی و اجتماعی نیاز دارد که مستلزم گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی به عرصه‌های غیر فنی است.

وی از جمله موضوعات مورد توجه را اقتصاد صنعت برق، ناترازی تولید و مصرف، جذب و نگهداشت نیروی انسانی، تبدیل وضعیت کارکنان، مدیریت مصرف برق، داده کاوی، هوشمندسازی، شناسایی و ردیابی محصولات صنعت برق، گسترش قابلیت‌های پهبادی و تحلیل اطلاعات، پهنه‌بندی آلودگی، سازگاری با بلایای طبیعی، تحلیل و ریشه‌یابی حوادث، رفتارشناسی مشترکان و ... عنوان کرد.

اله داد با اشاره به حمایت‌های چندگانه از محصولاتی که برای نخستین بار در کشور تولید و ساخت داخل می‌شود، عقد قرارداد شرکت‌های برق با سازنده از طریق ترک تشریفات و بهره‌مندی از معافیت‌های بیمه و مالیات در کنار سایر تسهیلات را از جمله این معافیت‌ها برشمرد.

کد خبر: ۱۹۶٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha