۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
آیین نامه مقررات ملی ساختمان و «۲۸۰۰» طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله تغییر یافت
سفیر نوسازی، مقاوم سازی و بازسازی بم:

آیین نامه مقررات ملی ساختمان و «۲۸۰۰» طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله تغییر یافت

زنجان-سفیرنوسازی، مقاوم سازی و بازسازی شهرستان بم گفت: آیین نامه مقررات ملی ساختمان و «۲۸۰۰» طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله تغییر یافت و مقاوم سازی بناها، پیغام ۴۰ هزار نفر کشته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مصطفی زینت بخش ظهر دوشنبه در نشست سفیران بازآفرینی در محل حسینیه اعظم زنجان،گفت: زلزله بم یک اتفاق نادر و واقعی بود که در ۱۲ ثانیه با عمق کانونی ۱۵ کیلومتر، شهر را حلاجی و با خاک یکسان کرد.

وی با بیان اینکه بعداز زلزله بم، اگر همت و تلاش مردم بازمانده از این زلزله نبود، بازسازی انجام نمی‌شد،ابراز کرد: امروز شهر بم به یک شهر پویا و پایدار تبدیل شده است.

سفیرنوسازی، مقاوم سازی و بازسازی شهرستان بم گفت: بسیاری از بناها و ساختمان‌ها شاید ظاهری زیبا و چشم نواز داشتند اما با زلزله‌ای حتی کوچک مقیاس، در کمتر از لحظه‌ای تمام گره‌های سازه آنها از هم گسست و برای جلوگیری از تکرار حوادث ناشی از زلزله‌هایی که تجربه کرده‌ایم و برای کاهش شدت اثر این حوادث طبیعی از همین امروز باید شروع به کار کنیم.

زینت بخش تاکید کرد: اطلاع رسانی به عوام و عموم مردم بهترین و موثرترین راهکار مقابله با حوادث است چراکه هرجا مردم پای کار بودند دقت کار به حد اعلا رسیده و موفق بودیم و با وجود رشد و توسعه علم و تکنولوژی، پیش بینی زلزله قبل از رخداد آن تاکنون در هیچ کشوری میسر نشده است.

وی گفت: با استفاده از همین تکنولوژی و علوم، بعد از گذشت ۱۹ سال از زلزله بم و انجام ساخت و سازها، نشان دادیم که می‌توانیم در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله مقاوم باشیم و کمترین آسیب‌ها را ببینیم.

سفیرنوسازی، مقاوم سازی و بازسازی شهرستان بم ادامه داد: این زلزله هرچند تبعات و مصیبت‌های زیادی داشت اما برکاتی نیز درپی داشت و به این جهت که یک شهر به کارگاه و آموزشگاه تبدیل شد و از تمام ایران و حتی متخصصان برخی کشورها برای تحقیقات و مطالعه در این خصوص وارد بم شدند.

زینت بخش ادامه داد: آیین نامه مقررات ملی ساختمان و «۲۸۰۰» طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله تغییر یافت و مقاوم سازی بناها، پیغام ۴۰ هزار نفر کشته شده است.


کد خبر: ۱۹۶٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha