۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
ایران در تولید مسکن دچار عقب ماندگی است
وزیر راه و شهرسازی:

ایران در تولید مسکن دچار عقب ماندگی است

زنجان- وزیر راه و شهرسازی گفت: کشور به تولید مسکن نیاز دارد و در این خصوص دچار یک عقب ماندگی و کمبود شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد بذرپاش ظهر دوشنبه در نشست سفیران بم که به صورت ویدئو کنفرانس در همایش روز ایمنی و زلزله در محل حسینیه اعظم زنجان گفت: پنجم دی ماه، با هدف توجه مستمر به زلزله و سایر مخاطرات در تقویم رسمی کشور به نام «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری شده است.

وی بیان داشت: حادثه تلخی که در بم اتفاق افتاد هیچ وقت از ذهن مردم ایران و خطه کرمان پاک نمی‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کشور به تولید مسکن نیاز دارد و در این خصوص دچار یک عقب ماندگی و کمبود شده‌ایم و این کمبود منجر به افزایش قیمت در این حوزه شده و این کمبودها را باید هر چه سریع‌تر جبران کنیم.

بذرپاش تاکید کرد: جان انسان‌ها ارزشمند است و باید برای حفظ و سلامت آن همه تلاش کنیم و همه دستگاه‌ها این امر را باید وظیفه خود بدانند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ستاد ملی بازآفرینی شهری در استان‌ها به استانداران و فرمانداران ابلاغ شده و در راستای تولید و نوسازی مسکن، ایمنی و زندگی با کیفیت در شهر همواره مورد توجه است و در این راستا تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار تعلق می‌گیرد.

بذرپاش با اشاره به اینکه نوسازی و احیایی که پس از زلزله در بم انجام شد، افزود: باید الگویی شود برای همه نقاط کشور، چرا که حادثه بم دور از دسترس نیست و می‌تواند در همه نقاط کشور رخ دهد و نوسازی و احیا بافت‌های فرسوده بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر: ۱۹۶٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha