۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
خراسان رضوی آماده صادرات اقلام مقابله با کرونا به افغانستان است
معاون استاندار خراسان رضوی

خراسان رضوی آماده صادرات اقلام مقابله با کرونا به افغانستان است

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان در برخی اقلام مقابله با کرونا مازاد بر نیاز دارد و آماده صادرات آنها به افغانستان و کشورهای آسیای میانه است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان با اشاره به صدور مجوز صادرات اقلام مقابله با کرونا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: هم اینک ۲۶ واحد صنعتی در این استان امکان تولید مواد ضدعفونی کننده و حداقل پنج واحد صنعتی نیز امکان تولید ماسک با مصارف پزشکی را دارد.

وی ادامه داد: هم اینک «گان» و «شیلد» به عنوان دو قلم از کالاهای مقابله با کرونا به صورت مازاد بر نیاز در این استان وجود دارد که امکان صادرات آنها نیز مهیاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون ظرفیت تولید خراسان رضوی در ماسک N۹۵، ماسک سه لایه و الکل افزایش یافته در حالی که پیشتر این ظرفیت بسیار کم بود.

رسولیان افزود: در این مدت یک میلیون و ۳۲۲ هزار لیتر الکل، یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک هم در استان تولید شده است.

وی تصریح کرد: کمیته تامین، توزیع و نظارت بر اقلام مقابله با کرونا ذیل ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی طی دو ماه گذشته سه میلیون ماسک توزیع کرده که از این تعداد ۷۷۰ هزار ماسک به صورت رایگان به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان داده شده است.

وی افزود: در همین راستا خراسان رضوی تاکنون نسبت به صادرات اقلام مورد نیاز کشور تاجیکستان در قالب یک محموله به ارزش ۱۰ میلیارد ریال اقدام کرده است.

کد خبر: ۱۹٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha