۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی به ۱.۵میلیون کانتینر رسید
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی به ۱.۵میلیون کانتینر رسید

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری ایران را یک میلیون و ۴۸۲ هزار و ۶۳۷ TEU (کانتینر ۲۰ فوت) در ۹ ماهه امسال اعلام کرد.

به گزارش بازار، به نقل ازروابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان،حسین عباس‌نژاد در تشریح عملکرد ۹ ماهه بخش کانتینری بندر شهید رجایی گفت: در این دوره زمانی، در مجموع رقمی بالغ بر یک میلیون و ۴۸۲ هزارو ۶۳۷ TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شده است.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۱۱ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، ۲۱۶ هزار و ۵۲۱ TEU مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، ۲۱۹ هزار و ۵۷۳ TEU کانتینر نیز از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه از طریق بزرگترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

عباس‌نژاد میزان جابه‌جایی کانتینر حامل کالاهای صادراتی در این بازه زمانی را ۲۷۸ هزار و ۴۴۶ TEU کانتینر اعلام کرد و افزود: در این مدت نیز ۴۶۱ هزار و ۵۷۱ TEU کانتینر وارد بندر شهید رجایی شده است.

وی با بیان اینکه میزان ترانزیت کانتینری در بندر شهید رجایی در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش پیدا کرده، گفت: در این بازه زمانی ترانزیت کانتینری برنامه‌های دریایی به ۲۱۶ هزار و ۵۲۱ TEU کانتینر رسیده است.

کد خبر: ۱۹۶٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha