۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
نصف ظرفیت تولید کاغذ چاپ و تحریر در مازندران فعال است
در گفتگو با بازار؛

نصف ظرفیت تولید کاغذ چاپ و تحریر در مازندران فعال است

ساری- نیک نژاد، مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران ظرفیت اسمی تولید کاغذ چاپ و تحریر را ۹۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: اکنون با نصف ظرفیت فعال می‌کنیم.

امید نیک نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به راه اندازی صنایع چوب و کاغذ استان از سال ۷۶ ، کاغذ را یکی از مهمترین اختراعات و ابدعات بشر ذکر کرد و افزود: این شرکت به عنوان تنها تولیدکننده کاغذ روزنامه، چاپ و تحریر و فوتینگ در کشور است.

وی با اظهار این که این کارخانه دارای دو خط تولید و ظرفیت اسمی ۱۸۰ هزار تن مشغول فعالیت است، افزود: این شرکت تاکنون فرازو نشیب های زیادی از جمله کمبود مواد اولیه و تحریم ها تا واردات را متحمل شده است.

وی ادامه داد: با روی کارآمدن دولت سیزدهم کارهای بزرگی در صنایع چوب و کاغذ استان رخ داد و توجه به مزیت اصلی شرکت در تولید کاغذ چاپ و تحریر با استفاده از خمیرهای دسته اول از جمله طرح ها است که در سال های قبل به فراموشی سپرده شده بود.

نیک نژاد یادآور شد: در سایه خودباوری و تلاش مدیران، شاهد ثبت رکورد و خودکفایی در تولید کاغذ چاپ و تحریر هستیم و در این راستا با رایزنی های اقتصادی، موفق به عقد قرارداد تامین ۷۰ درصد کاغذ کتب درسی شدیم.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اظهار این که کتب درسی ۱۰ میلیون دانش آموز به میزان ۳۰ هزار تن در این کارخانه تامین می شود، گفت: در این راستا با آموزش و پرورش قرارداد منعقد کردیم و علاوه براین برای تامین هزار تن ماهانه کاغذ نشر نیز توافق کردیم.

وی گفت: طبق برنامه تولید ۴۵ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در این کارخانه در دستور کار است درحالی که ظرفیت اسمی تولید کاغذ چاپ و تحریر ۹۰ هزار تن است و در حال حاضر با نصف ظرفیت تولید می کنیم.

کد خبر: ۱۹۶٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha