۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
اطلاعات هک شده ۴۰۰ میلیون کاربر توئیتر در حال فروش در فضای اینترنت است
شرکت تحقیقاتی هادسون راک:

اطلاعات هک شده ۴۰۰ میلیون کاربر توئیتر در حال فروش در فضای اینترنت است

اطلاعات شخصی بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر توئیتر از جمله دفترچه تماس ها، ایمیل و شماره تلفن آنها توسط یک گروه هکری در اینترنت به فروش گذاشته شد.

به گزارش بازار؛ اطلاعات شخصی بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر توئیتر از جمله دفترچه تماس ها، ایمیل و شماره تلفن آنها توسط یک گروه هکری در اینترنت به فروش گذاشته شد.

بر اساس این گزارش، شرکت مطالعات امنیت سایبری «هادسون راک» ضمن تایید این خبر اعلام کرده که اطلاعات افراد مهمی از جمله ویتالیک بوترین، مدیرعامل و مالک اتریوم نیز در فهرست یاد شده به چشم می خورد.

در بیانیه شرکت هادسون راک آمده است: گروه هکرها با انتشار پستی، زمان انجام حمله سایبری به توئیتر و به دست آوردن اطلاعات افراد هک شده را اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام کرده و دلیل موفقیت خود را آسیب پذیری توئیتر در قبال حملات سایبری اعلام کرده اند. همچنین، همزمان با تلاش ایلان ماسک برای خرید توئیتر، این حملات شدت بیشتری یافته است.

از سوی دیگر، موسسه «دیفای یلد» که در زمینه وب ۳ فعالیت دارد، از انجام حمله هکرها به دستکم هزار حساب توئیتری خبر داده و اعلام کرده که این گروه هکری در حال جستجو برای مشتری و خریدار مناسب برای فروش این اطلاعات است.

لازم به ذکر است، از زمان خرید شرکت توئیتر توسط ایلان ماسک و اعمال تغییرات ساختاری عمیق در سیستم مدیریت این شرکت، بسیاری از گروه های هکری نسبت به انجام حملات سایبری به حساب های شخصی وی و همچنین کاربران توئیتر اقدام نموده که بخش عمده ای از دلیل این اقدام به تلاش آنها برای مجبور کردن ماسک به استعفا از توئیتر عنوان شده است.

کد خبر: ۱۹۶٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha