۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
۳ نوع نهال گردو ، که رکورد فروش را شکستند !

۳ نوع نهال گردو ، که رکورد فروش را شکستند !

سه نهال گردو هستند که سال گذشته توانستند رکورد فروش را بشکنند. ولی چرا؟؟ علتش چیست که بیشتر باغداران و احداث کنندگان اشتیاق زیادی به خرید این ۳ نهال گردو از خود نشان دادند.

به گزارش بازار، سه نهال گردو هستند که سال گذشته توانستند رکورد فروش را بشکنند. ولی چرا؟؟ علتش چیست که بیشتر باغداران و احداث کنندگان اشتیاق زیادی به خرید این ۳ نهال گردو از خود نشان دادند. آیا به خاطر ویژگی های فیزیولوژی آنها می باشد یا به خاطر میزان سودی که سالانه عاید یک باغدار می شود؟ شاید هم به خاطر مقاومت بالا ، رسیدگی و نگهداری آسان آن ها است! آیا شما هم چنین سوالهایی به فکرتان خطور کرده است؟

من خودم بسیار مشتاق بودم تا دلیل اصلی خرید این سه نهال را در بین باغداران بدانم. از اینرو مصمم شدم تا به یک تحقیق کوچک در مورد آنها بپردازم. در ادامه می خواهیم در مورد سه نهال گردو به طور کامل برای شما صحبت کنیم، تا شما بتوانید از خصوصیات و ویژگی های بارز این سه نهال پرفروش و پرطرفدار آشنا شده و در مورد انتخاب آنها در بین بیش از سی رقم نهال گردو دقت بیشتری داشته باشید.

کاشت نهال اصلاح شده و ژنوتیپ و کسب سود بیشتر

مطمئناً وقتی صحبت از سود بیشتر می شود، باغدار و کشاورزانی که به دنبال احداث باغ جهت درآمد هستند، سعی می کنند کمی بیشتر تحقیق کرده و کمی بیشتر سرمایه گذاری کرده و کمی بیشتر زمان صرف کنند. چون می دانند عجله در هر کدام از این موارد باعث می شود تا میزان کسب سود سالیانه آنها تا ۷۰ الی ۸۰ سال کاهش پیدا کند.

  1. طول عمر بالا:

اولین عاملی که باعث می شود یک باغدار به احداث باغ گردو بپردازد، به این خاطر است که می‌داند حداقل طول عمر اقتصادی درخت گردو بیشتر از حداکثر طول عمر اقتصادی دیگر درختان است. عمر مفید یک نهال گردو را بطور متوسط ۸۰ سال تخمین زده اند. ولی برخی از نژادهای اصلاح شده وارد بازار شده‌ اند که بالای صد سال هم طول عمر دارد!!

  1. پربار بودن:

همچنین نژاد هایی هستند که تولید آنها در هکتار بالای ۸ تن هست و چند برابر بالاتر از نژاد های معمولی گردو می باشد. وقتی که نرخ هزینه خرید یک نهال با کیفیت و درجه یک از نهالستان هایی که آن را تولید می‌ کنند و تولید کننده نهال هستند، تنها ده الی بیست هزار تومن با نهال های گردوی معمولی متفاوت می باشد، چرا یک باغدار این سرمایه‌ گذاری در سود را انجام ندهد؟

نهال گردو

  1. زود بازده بودن:

درگذشته یک باغدار به احداث باغ گردو می‌پرداخت باید حداقل ۵ تا ۶ سال منتظر می‌ ماند تا باغ گردو به بار بنشیند. بعدها حداقل ۱۸ سال منتظر می‌ ماند تا درخت گردو به بلوغ کامل رسیده، تولید سالیانه انبوه را تجربه کند. ولی سه نژاد مذکور اصلاح شده به گونه ای هستند که در همان سال اول نوبرانه را برای کشاورزان به ارمغان می آورند. در بین گردوهای معمولاً در یک الی دو سال نهایتا سه سال گردو به بار می‌ نشینید و بعد از گذشت پنج تا شش سال شما می توانید به یک باردهی بسیار مناسب و اقتصادی دسترسی داشته باشید.

مقاومت بالا و سازگاری با محیط

از دیگر دلایلی که از نظر دیگر دلایلی که باعث شده است تا کشاورزان و بادا نسبت به خرید ۳ نژاد بالا اشتیاق بالاترین بیشتری نشان دهند به خاطر مقاومت بالا و سازگاری با محیط می باشد.

  1. سازگاری با محیط:

در گذشته به خاطر آگاهی نداشتن کشاورزان از سازگاری ارقام نهال با شرایط محیط زیست باعث می‌ شد تا بیشتر درختان گردو در اثر تشنج آب و هوایی و استرس‌های وارده دچار تنش شده و شکوفه آنها سریعتر ریزش پیدا می کرد.

  1. مقاومت بالای نژاد اصلاح شده و ژنوتیپ:

سه نهال مذکور دارای مقاومت خیلی بالایی هستند. یکی از مهم‌ترین هزینه‌های کشاورزان در طول سال هزینه برای خرید نهاده های سموم و آفت کش ها می باشد. خوشبختانه این سه نژاد نسبت به نژادهای دیگر مقاومت بالایی دارند در نتیجه اگر کشاورز مدیریت خوبی داشته باشد و در مراقبت از آنها دقت بیشتری داشته باشد، هزینه ای که برای سموم و آفت‌ کش‌ها صرف می‌ کند تا نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

images_1670862068.jpg

عرضه و تقاضای گردویی باکیفیت

گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹، چندلر و فرنور جزوه نژادهای می باشد که عرضه و تقاضای آن در بازار بسیار بالا بوده و جزو گردوی پر فروش شناخته شده اند. البته این نظر یکی از کشاورزان است من دسترسی کامل به آمار فروش سالیانه کشوری نداشتم. ولی طبق بررسی های انجام شده بر حسب فاکتور هایی که چند باغداران محترم به من نشان دادند میزان محصولاتی که سالانه عرضه می‌ کنند بسیار کمتر از میزان تقاضای بازار بود.

آشنایی با سه نژاد پرفروش گردو

حالا وقت آن رسیده است که در مورد ۳ نژاد پرفروش گردو اطلاعات کامل و دقیقی به شما ارائه دهیم تا شما بتوانید از ویژگی های منحصر به فرد این نژادها مطلع شوید.

  • ارقام نهال گردو چندلر:

نهال چندلر جزو نهال های کلاسیک می باشد که بهترین ارتفاع برای کاشت آن ۷۵۰ متر از سطح دریا می باشد ولی از ارتفاع ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ جواب می دهد. مهمترین ویژگی آن باردهی بالا است. امروزه نهالستان های معتبر تولید کننده توانستند نهال گردو چندلر را نیز به بازار عرضه کند که نسبت به نژادهای کلاسیک بسیار با کیفیت می باشد. 

  • ارقام نهال گردو فرنور:

نهال فرنور پیوندی وارداتی از کشور فرانسه می باشد. جزو نهال های برتر شناخته شده است. بنابراین در مناطق کوهستانی و سردسیر که احتمال تشنج و تنش هوایی زیاد است کاشته می شود. از ویژگی های مهم و بارز نهال فرنور این است که در همان سال اول اقدام به باردهی می کند، یعنی جزو نهال های زودبازده محسوب شده و برای کشاورز و اقتصادی است، مقدار باردهی فرنور نیز مانند چندلر در حدود ۴ تن می باشد، این نژاد در ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متر از سطح دریا کاشت می شود ولی در ارتفاع ۱۷۰۰-۱۸۰۰ بهترین عملکرد را دارد.

  • نهال ژنوتیپ پالیز تیپ ۹

کیفیت نهال اصلاح شده و ژنتیک پالیز تیپ ۹ قابل مقایسه با دیگر ارقام نهال گردو نمی باشد. میزان باردهی آن در هکتار بین ۷ تا ۸ تن است. این نهال مخصوص مناطق سردسیری می باشد. ولی تیپ های پنج و شش آن برای مناطق گرمسیر و معتدل کشت می شود. زود بازده بوده به خاطر مقاومت بالایی که از خود نشان می دهد، نسبت به بیماری ها کمتر حساس است.

سرمایه گذاری مناسب با خرید ۳ نهال پرفروش در کشور ایران

وقتی شما سرمایه ای در دست دارید بهتر است آن را بر روی کاری سرمایه گذاری کنید که مطمئن هستید درآمد آن تماماً در دست و اختیار خودتان می باشد مگر اینکه جنگ جهانی رخ دهد!! البته اینهم نظر یکی از مصاحبه شوندگان بود. هیچ عوامل دیگری بر روی آن تاثیرگذار نیست. عوامل سیاسی، سیاست های ارزی، بازی های سیاستمداران هیچکدام بر روی سرمای شما تاثیر نخواهد داشت. بلکه مطمئن هستید محصول تولید شده حتما به فروش خواهد رفت و هیچ دغدغه ای در فروشان و یا صادرات ان نخواهید داشت.

نهالستان برتر نهال تولید کننده انواع نهال بادام، سیب، گلابی، به، انجیر، هلو، زردآلو، انگور  از سال ۱۳۰۰  در تولید و عرضه نهال آغاز کرده و سالیانه با تولید انواع ارقام نهال های میوه با بیش از ۱ میلیون نهال، ۴۰۰ هزار اصله گردو و ۲۰۰ هزار اصله بادام آغاز کرده و آماده ارائه تمام خدمات در این ضمینه می باشد.

شماره تماس : ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

 دفتر : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

کد خبر: ۱۹۶٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha