۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
کیفیت پایین سوخت علت عمده آلودگی هوا است
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی:

کیفیت پایین سوخت علت عمده آلودگی هوا است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: کیفیت پایین ترکیبات سوختهای بنزین و گازوییل علت عمده آلودگی هوا است.

به گزارش بازار، سمیه رفیعی گفت: امسال شاهد آلاینده اسپوتو در ترکیبات سوختهای فسیلی بودیم آنهم بعد از چند سال که این آلاینده کنترل و مهار شده بود.

وی افزود: این موضوع هم به دلیل مصرف بالای عمدتا سوخت گازوئیل بود که موجب کاهش کیفیت آن شد و پالایشگاهها مجبور شدند که ماده اکسان را در سوخت گازوئیل کاهش دهند و همین موضوع موجب احتراق ناقص در خودروهای دیزلی و درنهایت موجب آلودگی هوا شد.

وی گفت: منابع متحرک سهم زیادی در آلایندگی هوا دارند و کیفیت پایین سوخت تولیدی هم مزید بر علت شده است.

وی افزود: مدیریت مصرف سوخت نیاز به همکاری دولت و مردم دارد. مدیریت مصرف بر عهده مردم و تولید سوخت استاندارد نیز بر عهده دولت است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: قانون هوای پاک در سال ۹۶ تدوین شد و از آن سال تاکنون تنها ده درصد این قانون قابلیت اجرا بخود گرفته است.

رفیعی افزود: هر ۲۳ دستگاهی که در این قانون تکالیفی به عهده داشتند در اجرای وظایف خود قصور داشته که برای برخی از آنان پرونده قضایی تشکیل شده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی درخصوص نبود بودجه برای اجرای بندهای قانون هوای پاک گفت: قانونی نوشته شده بود که برای آن هیچ ردیف بودجه ایی درنظر گرفته نشده بود و امسال برای نخستین بار با تلاش مجلس هزینه های قانون هوای پاک در ردیف بودجه های کشور قرار گرفته است.

وی افزود: بیش از ۶۰ حکم برای اجرای این قانون احصاء شده و اعتبار آن درحدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است و امیدواریم امسال بتوانیم بخشی از هزینه های این قانون را در ردیف بودجه سال ۱۴۰۲ قرار دهیم.

کد خبر: ۱۹۶٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha